Lufthansa régi First Class: repülési értékelés a Boeing 747-8-as repülőgéppel (FRA-HND)

2A ülés

Amióta érdekel a repülés, arról álmodom, hogy első osztályon repülök. 2025 novemberében végre sikerült megterveznem egy üzleti utat Japánba, amely a Lufthansa első osztályú járataival járt.

Odarepültem a régi termékkel, egy Boeing 747-8-as Boeing 747-essel, visszafelé pedig a vadonatúj Allegris első osztályon, egy Airbus A350-900-assal.

A legolcsóbb First Class jegyek keresése

A Lufthansa a Star Alliance tagja, ahol én a Miles + Bonus a görög Aegean Airlines-tól a fő törzsutasprogramomat használom a mérföldek gyűjtésére.

Bár ezen a programon keresztül lehet Lufthansa First Class járatokat foglalni, a foglaltság csak a régi elrendezésűre vonatkozik, az új Allegris First Classra nem, ahol csak 3-4 ülőhely van a gépen.

Nem lenne értelme csak egyirányú járatot foglalni a mérföldekért, mivel az egyirányú First Class viteldíjak általában nem jövedelmezőbbek, mint a menettérti járatok.

Ezért nem volt más választásom, mint "készpénzért" megvenni a retúr járatot.

Az új Allegris First Class járatokat használó útvonalak megtalálásáról bővebben ebben a beszámolóban írok.

A választás végül Tokióra esett, amely elég hosszú járat ahhoz, hogy élvezzem a First Class-t. Ráadásul praktikus volt, hogy Japánba látogassak a munkám miatt, és frissítsek néhány útikönyvet a weboldalunkon.

Sok keresgélés és különböző kombinációk kitalálása után a Kairó-Tokió oda-vissza járatot választottam, azzal az ötlettel, hogy odaúton kipróbálom a régi első osztályt, visszafelé pedig az új Allegris-t.

A kairói jegy messze a legolcsóbb volt - 5 200 eurót fizettem érte. A járatokat közvetlenül a légitársaság lufthansa.com weboldalán vásároltam meg.

A legolcsóbb járatok Prágából és környékéről 10 000 eur körüli összegbe kerülnek, a legolcsóbb járatokat pedig közvetlenül az európai repülőterekről Oslóból és Lisszabonból találtam 7 000 eur körüli áron.

Összekötő járatok Kairóból

Prágából Kairóba úgy jutottam el, hogy az útikönyvünkben szereplő és leírt Sphinx SPX repülőteret használtam, és meglátogattam az újonnan megnyitott GEM - Nagy Egyiptomi Múzeumot.

Az első osztályú jegy tartalmazta a business osztályon történő csatlakozó járatokat, mivel a regionális gépeken az első osztály nem elérhető. Vélemények ezekről a járatokról is találhatók ezeken a linkeken:

Bejelentkezés a privát First Class Terminal Lounge-ban

Szándékosan választottam ezt a járatkombinációt, hogy a lehető leghosszabb időt tölthessem Frankfurtban. Ez végül több mint 22 óra lett, így még így is sikerült bejárnom Frankfurt gyönyörű karácsonyi piacait!

De a fő ok természetesen az volt, hogy meglátogassam a világhírű First Class Terminált (FCT), a világ talán legjobb repülőtéri várótermét, amely a főtermináltól teljesen különálló épületben található.

A teljes élményt, beleértve a fotókat is, a First Class Terminal Frankfurt értékelésemben találod.

Beszállás limuzinnal

Az útlevél-ellenőrzés közvetlenül a First Class Terminálban történik, ahonnan az utasokat limuzin viszi a géphez.

Ha Ön az egyetlen utas a járaton, akkor egy új BMW 7-es sorozatban utazik.

Az én esetemben összesen 3 utas volt a tokiói járaton, így minket egy Volkswagen Multivanban szállítottak.

Az autóból a kifutópályán szállunk ki, ahol aztán bemegyünk a lifthez, ami a normál beszállókapun átvisz minket a normál beszállóhídra.

A 747-8-as orrában található First Class kabin.

A régi Lufthansa első osztály a fotók és videók alapján tetszett, de manapság inkább a nagyon jó business class színvonalának mondanám.

Szóval nagyon kíváncsian várom, hogy a valóságban milyen érzéseim lesznek.

Ha egy másik gépen repülnék, valószínűleg rosszabbak lennének. De az ikonikus Boeing 747-8-as első osztályú kabinja, amely pont az orrban helyezkedik el, ahol a gép elkeskenyedik, egyszerűen ellenállhatatlan és nagyon prémium érzést kelt!

A Boeing 747-8-asban mindig három ülés van mindkét oldalon az ablakoknál, majd középen két ülés egymás mellett, ami például pároknak ideális.

Kényelmes ülés, kevés magánélet

Magáról az ülésről nem tudok semmi negatívumot mondani. Tényleg tágas és nagyon kényelmes.

Az ülés 78 cm (30,5') széles, a sortávolság pedig 210 cm (83').

Nagyon értékelem a hatalmas tárolóhelyet, ami összehasonlíthatatlanul nagyobb, mint az új Allegris First Class az Airbus A350-esben.

Két tágas rekesz van az ülés és az ablakok között, amelyekbe minden iratom, például útlevél, beszállókártyák, de talán egy nagyméretű nyomtatott menü vagy egy nagyméretű fejhallgató is elfér.

A lábtartóban is van egy nagyméretű tárolóhely, amit közelebb lehet tolni, és a lábakat rá lehet tenni.

A kabátomat, kabátomat és egyéb apróságaimat a kabin elején, az ajtó közelében lévő szekrényben tudom tárolni.

A Boeing 747-8-as repülőgépen is vannak szabványos fej feletti tárolók, amelyekben a hátizsákomat tárolom. Ez hiányzik például az Airbus A350-es Airbus új Allegris első osztályán.

Már előre kiválasztom a 2A ülőhelyet. A Lufthansa új Allegris Business Class-jával ellentétben a First Class-on nem kell külön fizetni a konkrét ülés kiválasztásáért.

Utólag azonban kicsit megbántam ezt a választást. Bár a 2A és a 2K ülések vannak a legtávolabb az összes többitől, közvetlenül a személyzet által a kiszolgáláshoz használt pult mellett vannak.

Így a magánélet nem éppen ideális, és legközelebb valószínűleg az 1A vagy az 1K ülést választanám, közvetlenül a repülőgép orrában.

Az ülés legnagyobb hátránya azonban az, hogy nincs ajtó, függöny vagy bármi, ami teljesen elválasztana a környező kabintól.

Ezt manapság már csak elvárom a modern, minőségi első osztályon (és a visszaúton például egy Allegris kabinban meg is kaptam).

Az ülésen van ugyan kihúzható paraván, de ez nem egészen ugyanaz. A privát szféra csak a jobb, modern business osztályokkal van egy szinten.

Üléspozíció és kezelőszervek

Az ülést saját magad és nagyon könnyen, gyakorlatilag bármilyen pozícióba bármikor visszahajthatod, egészen a vízszintes lie-flat ülésig.

A működtetés egyszerű és intuitív, és a jobb kartámaszban található kézi gombokkal vezérelhető.

Hogyan aludtam? Remekül!

Vacsora után visszavonulok éjszakára.

Bár az ülést magam is ki tudom hajtani vízszintes helyzetbe, az ágyneműt, a matracot és a takarót a repülőgép orrában lévő rekeszekben tárolják, amelyekhez csak a személyzet fér hozzá.

Az ágy 205 cm (81''') hosszú, így még az igazán magas emberek is tudnak rajta aludni.

A több mint 70 cm-es szélességgel együtt az ágy rendkívül tágas és kényelmes.

A paplan és a matrac nagyszerű, puha és meleg.

Nem tehetek róla, de az ágy ugyanolyan kényelmes, mint az otthoni ágyam, és remekül aludtam.

Az egyetlen hátrány, talán az új Allegris First osztályhoz képest, a már említett ajtó vagy az ülést a környezettől elválasztó teljes paraván hiánya.

Az utastér fényei éjszaka tompítottak, de ha az előtted ülő utas bekapcsolja az olvasólámpát, a fény eléggé elvakítja az egész utasteret.

A leszállás előtt kb. 2 órával az ágyamat visszahajtogatom az ülésbe. Összességében nagyjából kevesebb mint 7 órát aludtam.

Étel és ital a repülés alatt

A fedélzeti kiszolgálás a régi és az új Allegris első osztályon is ugyanaz, csak attól függően különbözik, hogy éjszakai vagy nappali járatunk van.

A Frankfurtból Tokióba tartó járatom nem sokkal délután 2 óra után indul, és másnap délelőtt 10 óra körül érkezik meg.

Üdvözlőital és nyomtatott menü

Elsőként üdvözlőital, olajbogyó, dió és egy forró, nedves szalvéta érkezik.

Bármelyik, a fedélzeten kapható italt választhatjuk, én a hagyományos pezsgőt választottam.

Indulás előtt minden utas kap egy nyomtatott menüt és egy nagyon átfogó borlapot.

Bármennyi ital bármikor fogyasztható a repülés során.

Bármikor kérhetsz bármilyen italt vagy apró harapnivalót, például sütit és kekszet.

A főétkezés előtt megiszom a kedvenc Lufthansa signature koktélomat, az Avionicot.

A büfé hatalmas és nehéz, és a személyzet mindig borravalót ad. Azonban ha akarod, te magad is adhatsz borravalót. Az asztal az egyik ablakok alatti rekeszben található.

Előétel és kaviár felszolgálás

Még a főszerviz előtt jön a kaviár - a Lufthansa jellegzetes első osztályú terméke. A kaviárszerviz egyszerűen egy olyan fogalom ennél a légitársaságnál, amelyet minden törzsutas és repülésrajongó ismer.

Az előétel nagyon friss, színes, könnyű és finom! Tetszik a prezentáció, és a business osztályú szolgáltatáshoz képest több étel és sokkal nagyobb választék van.

A főétel

Főételnek a halat - süllőhalat - választottam Beurre Blanc mártással. Ezúttal a prezentáció számomra sokkal rosszabb, mint az előételeknél, de az étel ízletes és ami a legfontosabb, könnyű. Pontosan olyan, amilyennek egy hosszú távú repülőút alatt elképzelem.

Egyszerre nem vagyok éhes és nem vagyok túltáplálva.

Desszert

Mivel szintén inkább könnyebb előételt és főételt választottam, megengedhetem magamnak, hogy a desszertnél vétkezzek egy kicsit!

Imádom a hagyományos német Kaiserschmarren-t. Itt szilvamártással és mesés vaníliafagylalttal kapom. Azt hiszem, ennél jobb császárkrémet még nem ettem.

Desszertnek gyógyteát iszom, hogy jobban aludjak.

Utolsó desszertnek pralinét kapunk, ami a Lufthansánál mindig mesés.

Mid-flight snack

Lefekvés előtt kapok egy kosár édességet és sós kekszet a legénységtől, ami a gépkonyhában áll rendelkezésre a repülés teljes időtartama alatt.

De ez egy jó húzás - a rágcsálnivalók mindig kéznél vannak közvetlenül az ülésemnél.

Reggeli

Bár az étlapon van választási lehetőség a reggeli közül, a valóságban a személyzet végigjárja a reggeli kosarat, és az étlapon abszolút bármelyik tételt kiválaszthatod és kombinálhatod.

Én inkább az egészségesebb reggelit választom, és tökéletesen elégedett vagyok. Ha még mindig éhes vagyok, nem okoz gondot, hogy a személyzetet megkérjem, hogy kérjek még valamit a reggeli menüből.

Hogy ne legyen annyira egészséges, reggeli után fahéjas csigát eszem.

Végül leszállás előtt megkapjuk a hagyományos négy mogyorós csokoládészívből álló dobozt.

Amenity-kit és egyéb felszerelések

Az ülés rendkívül kényelmes párnával és takaróval van felszerelve, amit a repülés során bármikor használhatunk. Az alváshoz ezután egy másik takarót és ágyneműt kapunk a legénységtől.

Természetesen rendkívül kényelmes papucs is jár hozzá, amit emlékbe megtartok. Aztán az első éjszakán egy tokiói kapszulahotelben felejtem el őket.

Az ülés melletti rekeszben találod ezt a felszerelést:

  • Zajszűrő fejhallgató az IFE-hez (de használhatja a saját fejhallgatóját is, amely Bluetooth-on keresztül csatlakozik a monitorhoz).
  • 0,5 liter csendes víz

  • Amenity-kitamely tartalmazza a következőket:
    • Fogkefe + kis fogkrém
    • nedves törlőkendő
    • füldugó
    • szemmaszk
    • zokni
    • Augustinus Bader kozmetikumok - szarvasfaggyú az ajkakra, kézkrém.
    • fésű
    • cipőkanál

Röviddel az indulás után még megkapom a pizsamakínálatot - 3 méretben kapható: M, L és XL.

A pizsamát felbecsülhetetlenül értékesnek találom a hosszú repülőutakra az első vagy üzleti osztályon. Nagyszerű, hogy nem polgári ruhákban alhatok, amelyeket az első osztályon is felakaszthatok a szekrényemben lévő fogasra.

A csak első osztályon található mosdókban szabadon vihetsz magaddal szájvizes flakonokat, nedves törlőkendőket vagy kézkrémeket.

A fedélzeti kiszolgálás és a kifogástalan személyzet

A nagyszerű élményben jelentős szerepe volt a személyzetnek.

A Lufthansa prémium osztályú személyzetéről sok helyről hallottam eléggé ellentmondásos benyomásokat, de én egyáltalán nem tudok hibázni.

A légiutas-kísérők nagyon barátságos és civil légkört teremtettek a fedélzeten, miközben abszolút professzionálisak voltak. Egyáltalán nem kellett aktívan kérni tőlük semmit. A személyzet mindig magától jött, ha látták, hogy például az ágyat szeretném kibontani, vagy épp ellenkezőleg, az asztalt letenni.

Nagyszerű és abszolút hibátlan munka!

Szórakoztató rendszer

A 4K felbontású monitor nagyméretű, és a vezérlés vagy közvetlenül a monitoron érintéssel (bár ez nagyon messze van az üléstől), vagy kézi vezérlőn keresztül történik.

A standard régi First Class ülésekben 17"-os monitor van.

A filmek és sorozatok választéka bőséges, különösen nagyra értékelem az európai filmek nagyon széles választékát.

Wi-fi

A First Class utasai számára az internet - a Business Class-szal ellentétben - az egész repülés alatt ingyenesen elérhető.

A felszállás előtt mindig kap egy kártyát egy kóddal, amelyet a Fly Netbe való bejelentkezéskor kell megadni.

A kódot többször is használhatja több eszközön.

Az internet mindig a repülési magasságban érhető el, és a rendelkezésre állás lehet gyenge, például sarkvidékek feletti repüléskor.

Következtetés: A régi First Class inkább egy minőségi business osztályra hasonlít.

Nagyon pozitív benyomásokat viszek magammal a repülésről - különösen a rendkívül kiváló személyzetnek köszönhetően.

A fedélzeti kiszolgálás és szolgáltatás, azt mondanám, átlagos, talán első osztályos mércével mérve kissé átlagon felüli. A közel-keleti vagy délkelet-ázsiai légitársaságok szolgáltatása egyszerűen egy fokkal jobb.

A legnagyobb probléma a régi első osztályon az ülés és különösen a magánélet. Ez gyakran jobb a modernebb business osztályon.

A Lufthansa régi első osztályán az üléseket nem választja el a folyosótól semmilyen ajtó vagy padlótól a mennyezetig érő függöny, hanem csak egy viszonylag alacsony paraván, amely egyszerűen nem tudja megteremteni a teljes magánélet érzetét.

Pluszok

  • ✅ Elegáns kabin dizájn az ikonikus élő rózsával minden ülésen.
  • ✅ Nagyon kényelmes ágy és nagyszerű ágyneműk
  • ✅ Professzionális személyzet és barátságos személyzet egyszerre - kifogástalan kiszolgálás
  • ✅ First Class terminál a frankfurti repülőtéren
  • ✅ Viszonylag jó ár más első osztályokhoz képest
  • ✅ Lehetőség a régi Lufthansa First Class foglalására más törzsutasok mérföldjeivel is
  • ✅ Kaviár szolgáltatás

Hátrányok

  • ❌ A magánélet hiánya más első osztályokhoz képest
  • ❌ Összességében egy régi termék, amely inkább a felső kategóriás business osztályra hasonlít.

Hasonló csatlakozó járatok rendszeresen a Lufthansa fő csomópontjain - München (MUC ) és Frankfurt (FRA ) - keresztül közlekednek, amelyek részletes repülőtéri útmutatója itt található.

A business osztály árai a lufthansa.com oldalon találhatók.

Tekintse meg további üzleti vagy első osztályú repülőjegy-értékeléseinket.

Van még kérdés?

Ha bármilyen kérdése vagy észrevétele van a cikkel kapcsolatban...

1 comment

Bejelentkezés a Cestee-be

... az utazási közösség világszerte

Folytatás a Facebookkal

Nincs még utazási számlája? Regisztráljon