Lufthansa CRJ900: belföldi business osztály értékelése (MUC-FRA)
A nagy japán First Class utazásom része volt több regionális járat olyan repülőgépeken, amelyeken egyáltalán nincs First Class. Így ezeken a megállókon Business Classon utaztam.
Az egyik járatom pedig egy rövid belföldi átrepülés volt Németországon München MUC és Frankfurt FRA között.
- ⬅️ Előző járat: Egyptair Business Class Boeing 737-800 CAI-MUC
- ➡️ Következő járat: Lufthansa régi First Class Boeing 747-8 FRA-HND
Járatvásárlás és check-in
Magamtól biztosan nem vennék egy ilyen business class járatot, ezért ebben a beszámolóban részletezem a Japánba első osztályon való repülés ötletét.
A check-in már a kairói CAI-nál történt, amit ebben a beszámolóban részletezek.
Münchenben csak egy nagyjából 2 órás átszállást tettem meg anélkül, hogy a tranzitzónát el kellett volna hagynom.
Nézze meg a business osztály árait a lufthansa.com oldalon.
- München MUC - Frankfurt FRA
- Repülési idő: 45 perc
- Ülőhely: 3A
- Repülőgép: Bombardier CRJ-900, D-ACNT
Senator Lounge München és beszállás
A csatlakozáskor nincsenek bevásárlási terveim, így egyenesen a váróterembe megyek.
Bár csak két business osztályú járat között szállok át, mindkettőt tartalmazza az első osztályú jegy, így választhatok, hogy a First Class Lounge vagy a Senator Lounge felé veszem az irányt.
Visszafelé az előbbit szeretném meglátogatni, így a Senator Lounge-ba megyek.
Őszintén szólva nem sok különbséget veszek észre a Lufthansa normál Business Class váróterméhez képest. A fő különbség egy bár jelenléte, ahol sokkal nagyobb az alkoholos italok választéka, de mivel szólóutazáson nagyon kevés alkoholt fogyasztok, ez a változás számomra egyáltalán nem jelentős.
Dolgozom egy darabig, és eszem egy finom Kaiserschmarrnt.
A beszállás előtt 15 perccel a géphez igyekszem. A Lufthansa flotta legkisebb repülőgépével repülünk - egy Bombardier CRJ-900-assal -, ami azt jelenti, hogy a beszállás nem a beszállóhídon keresztül, hanem gyalogosan történik.
A gép közvetlenül a terminál mellett parkol, így nem kell buszra szállnunk.
A München-Frankfurt vonalat főleg üzleti utazók használják, akik nagyon gyakran repülnek, így nem számítok kaotikus jelenetekre a beszállás során, és ez így is lesz.
A "boarding completed" mondat a beszállás megkezdése után kb. 3 perccel hangzik el.
Kabin és ülések - nincs meglepetés
A Lufthansa regionális business osztályát már ismerem, többek között egy hasonlóan hosszú repülőútról Prágából Münchenbe.
Így gyanítom, hogy egy ilyen kis gépen a business class nem lesz semmi különös a Lufthansa átlag alatti színvonalában.
Sajnos nem tévedek, inkább rosszabb a helyzet, de ez egyszerűen a nagyon kicsi gép adottságaiból adódik.
Ezen a járaton a Business Class a kabin kétharmadát foglalja el. Már ez a mondat is arra utal, hogy a Business Class minden járaton más-más sorok között mozoghat, ami csak egyet jelenthet: az ülések és az üléstávolságok pontosan ugyanolyanok a Business Class és a turistaosztály esetében.
Az egyetlen különbség a Business Class utasai számára az, hogy a mellettük lévő ülés mindig üresen marad.
A lábtér a CRJ Bombariderben triviális, és ezen az sem segít, hogy 3. soros ülésem van.
Étel egy belföldi járaton - édeskés, nincs választási lehetőség
A járat hasonló hosszúságú, mint a nemrég Prágából Münchenbe tartó útvonal, így hasonló harapnivalókra számítok.
Az üdvözlőital továbbra is standard, pezsgő, alkoholmentes gyümölcslevek, Avionic signature koktél vagy víz közül lehet választani. Erre a járatra én csak a vizet választom.
Sajnos a helyzet lényegesen rosszabb.
Csak édes sütemény van - semmi sós és pláne nem egészséges közül lehet választani. Csak egyféle sütemény van.
Ráadásul a desszert sem túl jó, nagyon sűrű, alig tudom megenni a harmadát.
A desszert után iszom egy kávét, de őszintén szólva nem emlékszem, hogy valaha is voltam volna rosszabbul, és nem csak repülőn.
Hogy ne legyen elég az édességből, leszállás előtt kapunk egy kis nugátos cukorkát.
Konklúzió - business class ötlet és erőfeszítés nélkül
Nem vártam sokat. És még kevesebbet kaptam.
Értem én, hogy az ilyen járatok főleg csatlakozási lehetőségként szolgálnak a hosszú távú járatokhoz, ahol a business class mégiscsak másképp néz ki.
- ✈️ Nézze meg a Lufthansa új Allegris Business Class MUC-EWR járatáról szóló értékelésemet.
Mégis, legalább némi erőfeszítést el tudnék képzelni, olyat, ami engem mint utast kellemesen meglepne. Még egy ilyen rövid járaton is.
Tulajdonképpen valóban így volt. De nem kellemesen. Azt, hogy a business osztályon még az ételek közül sem választhatok, még ha csak apróságokról is van szó, igazán nagy baklövésnek tartom a Lufthansa részéről.
Magát az utastermet nem igazán tudom értékelni a Bombardier CRJ-900-ason. Egy ilyen kis repülőgép adottságai ellen nem lehet mit tenni, és az általános helykínálat és a fedélzeti érzet ennek megfelel.
Van még kérdés?
Ha bármilyen kérdése vagy észrevétele van a cikkel kapcsolatban...