Lufthansa Allegris Business Class A350 (MUC-EWR)

Ülés "Privacy"

A Lufthansa új Allegris business osztálya forradalmasítani ígérte a hosszú távú járatok kényelmét. A München-Newark útvonalon teszteltem 2025 októberében, és itt vannak a teljes benyomásaim - az ülésektől az ételek minőségéig.

Végállomásunk New York volt, ahol ezt követően az ikonikus The Plaza szállodát teszteltük - teljes értékelésünket itt találod.

A business osztály árairól a lufthansa.com oldalon tájékozódhat.

Bizarr ülőhelytípusok sokasága - legtöbbször térítés ellenében

Az Allegris business osztálya a kezdetektől fogva kissé ellentmondásos volt. Valójában 5 különböző üléstípus van a normál business osztályú kabinban, amelyek többsége feláras.

Ez nagyon szokatlan az üzleti osztályon. Igen, például a rivális légitársaságnál, a Condornál felárat lehet fizetni a tágasabb Prime Seat-ért, amit 2025 augusztusában egy JNB-FRA járaton ki is próbáltam, de ez még mindig csak egy extra üléstípus.

A Lufthansánál csak egy üléstípust választhatsz ingyenesen a vásárláskor vagy az online check-in során, a többi 4 típus extra.

  • Classic Seat - "A" és "H" folyosós ülések
    • nincs felár
  • Privacy Seat - Standard ablakos ülések nagyobb magánélettel (a folyosó távolabb van, mint a "Classic" vagy "Extra Long Bed" üléseknél).
    • 140 eur és 170 eur közötti felár
  • Extra Long Bed Seat - "D" és "G" folyosói ülések
    • az összecsukott ülés 2,2 méter hosszú, az összes többi típus 1,9 méter hosszú.
    • felár 140 eur-tól 170 eur-ig
  • Extra Space Seat - "E" ülések, középen egyetlen ülés
    • jelentősen megnövelt tárolórekeszek
    • felár 170 eurótól 230 euróig
  • Suite - 4 ülés az első sorban
    • különálló fülkék zárható fallal az ülés és a folyosó között
    • ezek az ülések inkább emlékeztetnek néhány más légitársaság First Class-jára.
    • felár 500 eur-tól 600 eur-ig

Jegyvásárlás

Úgy döntöttem, itt az ideje, hogy elkezdjem elégetni a Miles+Bonus törzsutasprogramból származó mérföldeket a görög Aegean Airlines járatain. Az egyirányú jegy Prágából Münchenen keresztül New Yorkba 55 000 mérföldbe került + nagyjából 430 eur díj.

Ketten utaztunk, de én is szerettem volna az ablakos ülés biztonságát.

Ezért nem volt más választás, mint 2x 140 eur felárat fizetni a Privacy Seat.

Az Allegris Business Class járatok aktuális árairól és elérhetőségéről a lufthansa.com oldalon tájékozódhat.

Bejelentkezés a repülőtéren

Az online check-in 24 órával az indulás előtt történik, de mivel feladott poggyásszal utazunk, így is fel kell keresnünk a reptéri pultot.

Prágából repülünk ki, rövid átszállással Prágából Münchenbe (lásd ezt a beszámolót arról, hogyan néz ki a Lufthansa regionális business osztálya).

A prágai check-in pult egész nap nyitva van minden indulásnál, így kényelmesen feladjuk a bőröndünket több mint 3,5 órával az indulás előtt.

A business osztályon utazók számára külön pultok vannak, és egy percet sem várunk a sorban.

A business osztályon 30 kg-os súlykorlátozás van érvényben, és a poggyász elsőbbségi címkével van ellátva. A többi osztályon érvényes poggyászlimitekről és a kézipoggyász maximális méreteiről a Lufthansa poggyászoldalán tájékozódhat.

Prágától egészen New Yorkig kapunk beszállókártyát, így Münchenben nem kell aggódnunk semmi miatt.

Váróterem és beszállás

Münchenben 1,5 óránk volt átszállni, de a Prágából érkező járatunk majdnem 40 percet késik, így a váróterembe nem tudunk eljutni.

Sebaj, München nagyon gyakori átszállási pontom, így biztos vagyok benne, hogy hamarosan megjelenik egy Lufthansa Lounge értékelés a honlapunkon.

Viszont a Prágából Münchenbe tartó regionális járatunk előtt használtuk az Erste Premier lounge-ot.

A beszállás nagyon jól szervezett csoportonként. Rendkívül hatékony, és minden utas 15 perccel az indulás előtt a fedélzeten van.

A szolgáltatásokról, a terminálok közötti közlekedésről és a transzfertippekről részletes információkat cikkünkben talál: München MUC repülőtér - közlekedés és transzferek.

Business osztályú kabin - szigorú, de elegáns

Egy alig néhány hónapos Airbus A350-900-as repülőgéppel repülünk, a business osztályú kabin első ránézésre újnak és modernnek tűnik.

A színek a szürke, a sötétkék és a barna keveréke. Lehet, hogy a kabin kissé szigorúnak és ötlettelennek tűnik, de nekem valójában tetszik!

A kék és bézs színű ülések elegáns benyomást keltenek, és sok apró, de nagyon praktikus funkcióval rendelkeznek.

De az is igaz, hogy az olyan ülések, mint a Classic, amelyek az egyetlenek felár nélkül, tényleg a legkevésbé privátak, és a legjobban ki vannak téve a folyosón sétáló többi utas tekintetének.

Kényelmes ülés, tele praktikus funkciókkal

A kételyek eloszlottak, és a felár fizetése miatti frusztráció is gyorsan elszállt.

Maga az ülés nagyszerű!

Nemcsak önmagában, hanem különösen a szokatlanul nagy tárolóhely miatt, ami még a jobb osztályú business osztályokon is gyakran problémát jelent.

Az üléstérben rengeteg apró, de praktikus kütyüvel felszerelték, hogy még élvezetesebbé tegyék az utazást:

  • Egy szemüvegtartó
  • zárható tárolórekesz
  • vezeték nélküli telefontöltés
  • a nagy monitor mellé egy extra táblagép, ha például filmeket vagy tévéműsorokat szeretne nézni az ágyban és fekve.
  • univerzális töltő és USB-csatlakozó

ülésfűtés vagy -hűtés

Az érintőtábla abszolút nagyszerű funkciója, hogy az egész ülést fűteni, vagy fordítva, szellőztetni és hűteni tudja.

A reakcióidő nagyon gyors, és az ülés néhány másodpercen belül elkezd melegedni.

Milyen érzés az Allegris Business ágyon aludni?

De természetesen a legfontosabb dolog a főszolgáltatás és a leszállás között történik.

Annak ellenére, hogy egynapos járatról volt szó, muszáj volt kipróbálnom az ágyat a business osztályon.

Az ülés vezérlése nagyon egyszerű, és kézi gombnyomásra vagy a tablet érintőképernyőjén keresztül lehet kibontani.

Az ülés első ránézésre keskenynek tűnhet, de valójában nagyon kényelmes, amikor ággyá van kibontva!

A lábtér széles, és kényelmesen lehet aludni az ágyon, akár oldalt is.

Nagyszerűen aludtam, és az ülést hasonló minőségűnek értékelem, mint a Condor légitársaságok Prime Seat ülését.

Amenity-kit és egyéb kényelmi szolgáltatások

Az üléshez rendkívül kényelmes párna és takaró jár.

Hiányzik belőle az ágynemű, de ez általában csak az éjszakai járatokon szokás.

Csalódott voltam viszont a papucs hiánya miatt, ami a nappali járatokon mindenképpen praktikus.

Ezt a felszerelést az üléstartóban találja meg:

  • Zajszűrő fejhallgató az IFE-hez (de használhatja saját fejhallgatóját is, amely Bluetooth-on keresztül csatlakozik a monitorhoz).
  • 0,5 liter csendes víz
  • Amenity-kitamely tartalmazza a következőket:
    • Fogkefe + kis fogkrém
    • nedves törlőkendő
    • füldugó
    • szemmaszk
    • zokni
    • L'Occitane kozmetikumok - szarvasfaggyú ajakbalzsam, kézkrém, arcápoló, testpermet.

A business osztályon a mosdókban szabadon vihet magával szájvizet, hidratáló spray-t vagy nedves törlőkendőt.

Élelmiszerek a fedélzeten

Az ülés nagyszerű, az ágy nagyszerű, de mi a helyzet a kiszolgálással és az ételek minőségével?

A frissítők minden utas számára egyformák - a legolcsóbb Classic üléseken és a legdrágább lakosztályban utazók ugyanolyan szolgáltatást kapnak.

Felszállás előtt tanulmányozom a minden ülésen elérhető nyomtatott étlapot.

A menü összetétele nagyon különleges. Gyakorlatilag csak hús vagy tenger gyümölcsei közül lehet választani, és az egyetlen vegetáriánus étel ismét gombát tartalmaz.

Szerencsére a lufthansa.com/menus-in-business-class oldalon már a repülés előtt tanulmányozható az étlap.

A különleges ételeken kívül összesen 9, a standard menün kívüli ételt rendelhetsz előre ingyenesen a fedélzetre. Azonban még az online választékot is nagyon furcsán állították össze - húsból csak sertés vagy marha, csirke vagy pulyka opció egyáltalán nincs.

A gombát nem tartalmazó vegetáriánus ételek közül pedig megint csak egy volt - egy indiai opció.

Üdvözlőital és diófélék

Az első szolgáltatás a kezdés előtt egy üdvözlőital formájában. Választhatunk pezsgő, gyümölcslé, víz vagy a jellegzetes Aviator koktél közül.

Én az Aviator koktélt választottam. Édes, de jó!

A főétel előtt diót és vizet kapunk.

A főszerviz

A főfogás körülbelül egy órával a felszállás után érkezik. Az étkezés előtt megkapjuk a hagyományos forró nedves szalvétát, amit leszállás előtt még egyszer kiosztanak.

Először az előételt szolgálják fel. Én a marhahúst választom grillezett zellerrel, céklával és szőlőborral. Számomra abszolút remek kombináció és a tálalás is nagyon jól sikerült.

Pár perc múlva érkezik a főétel. Itt 3 különböző étel közül lehet választani. Én a garnélarizottót választottam.

Igazából az étel tálalása elég szerencsétlen, de az íze? Abszolút verhetetlen, és különösen az árpás rizottó az egyik legjobb, amit valaha ettem!

Az ételhez pezsgőt is rendeltem. Más borok vagy koktélok közül is lehet választani.

A desszert egy mézes torta formájában arany tejjel egy nagyszerű édesség a befejezéshez!

A személyzet nagyon hatékony és figyelmes, és gyakorlatilag azonnal arat, amint megfejem.

Körülbelül 20 perccel a főszolgáltatás szüretelése után a személyzet még mindig kis csokoládé trüffeleket osztogat.

Vacsora

Helyi idő szerint 18:30 körül landolunk New Yorkban, így a leszállás előtti kiszolgálást nevezhetjük vacsorának.

A leszállás előtt körülbelül másfél órával történik.

Én lazacot és lencsét választottam, desszertnek pedig joghurtot müzlivel és gyümölcsökkel. Ismét nagy elégedettség!

Az étkezés után kapunk még fagylaltot és egy szuvenír doboz hagyományos Lindt csokoládét is.

A fedélzeti kiszolgálás és a személyzet

A személyzetre nincs semmi panaszom. A kiszolgálás mindig nagyon gyors volt, a személyzet igyekezett más vacsoraválasztékot is felajánlani azoknak az utasoknak, akik nem halasak vagy gombásak...

Lehet, hogy egyeseknek nem tetszik a tipikus német távolságtartás, de a kiszolgálás abszolút profi és hibátlan!

Szórakoztató rendszer

A 4K felbontású monitor nagyszerű. A vezérlés vagy érintőképernyős közvetlenül a monitoron, vagy az ülésen elhelyezett tableten keresztül, így az IFE-t az ülés hátradőlve vagy az ágyból is lehet irányítani.

A standard üléseken 24 colos monitor, míg a Business Suite üléseken 27 colos képernyő található.

A filmek és tévéműsorok választéka széleskörű, és különösen nagyra értékelem az európai filmek igen széles választékát.

Wi-fi

Az üzleti osztályon utazók számára nem áll rendelkezésre ingyenes internet. Díjmentesen csak a Messaging. A többi csomagért ugyanúgy felárat kell fizetni, mint a turistaosztály utasainak.

A Wi-fi a repülés alatt a repülési magasságban működik, azaz fel- és leszálláskor nem.

Az internet sebessége jelentősen változik attól függően, hogy éppen hol tartózkodik a repülőgép. Én csevegésre használtam az internetet. Próbáltam dolgozni is, de ez gyakorlatilag lehetetlen volt, már csak a pocsék sebesség miatt is.

Következtetés: Lufthansa Allegris Business Class - előrelépés, de ellentmondásokkal jár

Igen, ami az ülésválasztást illeti, tényleg meglepő, hogy csak 5 különböző üléstípus közül választhatunk szabadon.

Ez egyszerűen bizarr és bosszantó, különösen, ha párban utazunk, ahol a teljes jegyár több mint 400 eurót is meghaladhatja.

Maga a repülési élmény viszont nagyon jó volt! Vannak jobb business osztályok, az biztos. De az új Allegris Business osztályát átlagon felülinek értékelem, legalábbis Európán belül!

Pluszok

  • Elegáns kabin dizájn
  • Rengeteg praktikus funkció az ülésen
  • Kényelmes ágy
  • Modern, 1-2-1-es elrendezésű ülések, amelyek rengeteg privát szférát biztosítanak
  • Az IFE-hez hasonlóan nagyszerű szórakoztató rendszer
  • Az ételek minősége
  • Professzionális személyzet

Hátrányok

  • Az étlap összetétele - a csirkés ételek hiánya és a tengeri ételek nagy arányú képviselete.
  • Bizarr számú ülőhelytípus, a legtöbb feláras
  • Papucsok hiánya
  • Gyakran magas repülőjegyárak

Hogyan néz ki az Eurobusiness osztály a regionális útvonalakon? Hamarosan írok egy ismertetőt a München-Kairó járatról az Airbus A321-es gépen.

Hasonló csatlakozó járatok rendszeresen a Lufthansa fő csomópontjain - München (MUC ) és Frankfurt (FRA ) - keresztül közlekednek, amelyek részletes repülőtéri útmutatója itt található.

A business osztály árai a lufthansa.com oldalon találhatók.

Az Allegris Business Class egy lépés a jó irányba, bár nem hibátlan. A legnagyobb csalódás a legtöbb ülésnél a feláras rendszer, de egyébként az új kabin az egyik legjobban tetszetős vizuálisan és funkcionálisan is Európában.

Tekintse meg további üzleti vagy első osztályú értékeléseinket.

Van még kérdés?

Ha bármilyen kérdése vagy észrevétele van a cikkel kapcsolatban...

0 megjegyzések

Bejelentkezés a Cestee-be

... az utazási közösség világszerte

Folytatás a Facebookkal

Nincs még utazási számlája? Regisztráljon