Vélemények Condor Prime Seat A330neo (JNB-FRA) - legjobb business class?

Prime Seat

Amikor a német Condor 2022-ben bevezette az Airbus A330-900neo business osztályát, számomra azonnal egyértelmű volt, hogy ki kell próbálnom!

Egy nyaraló légitársaság számára ez egy nagy lépés volt, amely nagy port kavart a légiközlekedési iparágban. Mert nagyszerűen néz ki! Sokkal jobb, mint sok nagy légitársaság business osztálya...

Tényleg a Condor business osztálya az egyik legjobb Európában? Magam is kipróbáltam 2025 augusztusában. Te is használtad már a Condor business osztályát és hogy tetszett?

Nézd meg a business osztály árait a condor.com oldalon

Üzleti osztály vásárlása

Nekem 3 évembe telt, mire eljött a lehetőség, hogy kipróbáljam az új business osztályt. Egy Kuala Lumpur-i és mauritiusi üzleti útról hazautazás tervezése közben azonban jött a lehetőség.

Az én dátumaimra a Mauritiusról Frankfurton keresztül Prágába tartó egyirányú repülőjegy ára 1 250 eurót vett alapul, ami tisztességes árnak számít.

De végül egy még jobb ajánlatra bukkantam: Johannesburg - Frankfurt - Prága 1 000 euróért. Örültem, hogy a dél-afrikai repülőtereken az idegenvezetők feldolgozásával 3-mal meghosszabbíthattam az utamat.

Ráadásul a Condorral Alaska Airlines törzsutas mérföldeket lehet gyűjteni, ami számomra a legjobb oneWorld FFP szövetség.

A jegyemet 2 hónappal az indulás előtt közvetlenül a condor.com-on keresztül veszem meg.

Rögtön a helyválasztáskor 199 eurót fizetek pluszban a következőkért. Business Class Prime Seat. Olvass tovább, hogy megtudd, mi a különbség a standard és a Prime ülés között.

Bejelentkezés a repülőtéren

Indulás előtt 24 órával online check-in, de mivel feladott poggyásszal utazom, így is fel kell keresnem a reptéri pultot.

A Condor a johannesburgi JNB B terminálon található check-in pultokat használja, amelyek 3,5 órával az indulás előtt nyitnak.

A business osztályon utazók számára külön pultok vannak, és egy percet sem várok a sorban.

Az üzleti osztályon 30 kg-os súlykorlátozás van érvényben, és a poggyász elsőbbségi címkét kap. A többi osztályon érvényes poggyászlimitekről és a kézipoggyász maximális méreteiről a Condor poggyász oldalunkon tájékozódhat.

Egészen Prágáig kapok beszállókártyát, így nem kell elhagynom a frankfurti tranzitzónát.

  • Tippünk: éjszakázzon kényelmesen az InterContinental 5*-os szállodában, közvetlenül a johannesburgi repülőtér termináljával szemben.

Bidvest váróterem és beszállás

Johannesburgban a Condor a Bidvest Lounge-t használja az A nemzetközi terminálon.

Ez meglehetősen átlagon felüli egy olyan szerződéses váróteremhez képest, amelyet számos légitársaság használ, és amelyhez rengeteg törzsutas- és hitelkártyával lehet hozzáférni.

Az ülések kényelmesek, nem kell 15 percet várni a zuhanyozásra, és az ételkínálat is nagyon tisztességes.

A Bidvest Lounge-ról szóló értékelésemben részletesebben is kitérek rá.

Kevesebb mint egy órával az indulás előtt elhagyom a várót és elindulok a kapu felé.

Az üzleti utazók számára egy beszállás előtti területet alakítottak ki egy különálló, ülőhelyekkel ellátott területen.

A beszállás pontosan a menetrend szerint történik, és nagyon jól szervezett. Micsoda változás a legutóbbi üzleti osztályú utamhoz képest az Aegean Airlines-szal!

Üzleti osztályú kabin - nagyszerű első benyomás

A Condor Airbus A330-900neo repülőgépén 30 business osztályú ülés található 8 sorban, 1-2-1 konfigurációban.

Az első sorban 4 Prime Seat, a többi 26 normál business class ülésből áll.

Az első benyomás nagyszerű.

Nem titkolom, hogy az a fajta őrült "csíkos" identitás, amit a Condor 2022 óta használ, a kedvenc dizájnom a légitársaságok között.

A csíkok még a business osztályon is mindenütt jelen vannak, de az egész kabin nagyon elegánsnak tűnik a sötétkék színnek és a faimitációnak köszönhetően!

Amenity-kit és az uzsonnás kosár

A repülést élvezetesebbé tevő kiegészítők és kényelmi szolgáltatások szerves részét képezik a business classnak, különösen a hosszú távú járatokon.

A Prime Seat utasai ezeket a kényelmi szolgáltatásokat az ülésükön találják:

  • Zajszűrő fejhallgató az IFE-hez (de használhatja saját fejhallgatóját is, amely Bluetooth-on keresztül csatlakozik a monitorhoz).
  • Kis táska - travel organizer
  • Amenity-kit, amely a következőket tartalmazza:
    • Fogkefe
    • szemmaszk
    • zokni
    • Rituals kozmetikumok - szarvasfaggyú ajakbalzsam, kézkrém, hidratáló arckrém, testpermet.

A lábzsámolyon egyéb felszereléseket talál.

  • Papucs
  • Párna
  • Takaró
  • Ágynemű

Étkezések előtt a személyzet mindig forró, nedves törülközőt kínál, hogy megtörölje a kezét és az arcát.

A felszállás után a személyzet még mindig kínál pizsamát (sajnos az én járatomon csak L/XL méretű pizsamák álltak rendelkezésre), valamint egy nagyon szép kosarat különböző snackekkel, amelyeket a normál üléseken utazók nem kapnak.

Prime Seat vs. Standard Seat - Mik a különbségek?

Nézzük most meg, hogy mi a különbség az első sor "Prime" ülései és az utastér többi része között.

A Prime ülés a következő előnyökkel rendelkezik a standard ülésekkel szemben:

  • Hatalmas tér - az ülésköz lapos 2 méter, szemben a standard üzleti ülések 112 centiméteres távolságával.
  • Extra széles lábtartó, amely egyben ülésként is szolgálhat, így lehetővé teszi az útitársával való közös étkezést.
  • Nagyobb IFE-monitor (24 hüvelyk, szemben a normál ülés 17 hüvelykével).
  • Kis tárolóhely a lábtartó mellett (a normál üléseken nincs ilyen szekrény).

Standard ülés

Prime ülés (további képek alább)

Ráadásul még néhány extra apró, de kellemes bónuszt is kap a standard üléshez képest:

  • Egy uzsonnás kosár
  • Pizsama
  • Riutals termékeket tartalmazó felszerelés-készlet (a standard üléshez csak egy nagyon alap felszerelés-készlet áll rendelkezésre).

A Prime Seat értékelése - a legjobb ülés az európai égbolton?

A 2K ülésemben ülök, és már az első érzés fantasztikus. Alig emlékszem, hogy tapasztaltam-e már tágasabb business osztályú ülést.

A lábtér valóban hatalmas, mind hosszában, mind szélességében, köszönhetően a hatalmas lábtartónak. Az ülés kellemesen széles és éppen elég puha.

A lábtartó melletti praktikus szekrény ideális például az úti okmányok vagy a beszállókártyák tárolására. Egy telefon is elfér benne.

Ezenkívül az ülés és a folyosó között viszonylag nagy tárolóhely van, de nincs zárható szekrény.

Az ülés kezelése nagyon egyszerű és intuitív a kartámasz alatti érintőgombokon keresztül. Az ülést gyorsan és egyszerűen, az utaskísérő személyzete segítsége nélkül is ággyá alakíthatja.

Az üléshez tartozik egy univerzális csatlakozó is, beleértve az USB-A és USB-C portokat.

Az étkezőasztal masszív, és alul egy kattintással kihúzható. Mivel a Prime Seat-en olyan sok hely van, biztonságosan elhagyhatja az ülést kihajtott asztallal, ami nagyszerű.

Az első benyomások tökéletesek, és bátran állíthatom, hogy a Prime Seat Condor klasszikus kihajtható formában az egyik legjobb business class ülés, amivel eddig repültem.

Ha összehasonlítom az ülést a legutóbbi hosszú távú repülőutamon az Air India business osztályán töltött idővel, a különbség nem is lehetne nagyobb.

Az ülést ággyá hajtogatva - hogyan aludtam?

De persze a legfontosabb dolog a főszerviz és a reggeli reggeli között történik - különösen egy hosszú éjszakai járaton.

Az ágy a business osztályon.

Az ülés kihajtása nagyon egyszerű egy gombnyomással.

Előtte persze kimegyek a mosdóba, hogy átöltözzek pizsamába.

Az ágy 2 méter hosszú, és a Prime Seat szélességének köszönhetően abszolút bármilyen pozícióban kényelmesen lehet aludni.

A takaró nagyon szép a "Condor" logóval és a jellegzetes csíkokkal.

Ha az ülést valamilyen elválasztóval elválasztanák a folyosótól, akkor inkább ére zném magam First Classon, mint Business Classon.

Vásároljon business osztályú repülőjegyet a condor.com oldalon.

De ha a magánélet érzetéről beszélünk, az paraván és ajtó nélkül is biztosított. Mert ha lefekszel, nem látod a folyosót, nemhogy a többi utast.

Bár tele voltam benyomásokkal, és igazából nem akartam aludni, végül Kamerun felett elaludtam, és Európa felett kb. 6 óra után ébredtem fel.

Az egész idő alatt egyszer sem ébredtem fel - nagyszerű élmény!

Ételek a repülés alatt

Ülés remek, ágy remek, de mi a helyzet a kiszolgálással és az ételek minőségével?

A frissítők ugyanolyanok a standard és a Prime Seat utasok számára.

Üdvözlőital és mogyoró

Az első kiszolgálás a felszállás előtt történik egy üdvözlőital formájában. Választhatunk pezsgő, gyümölcslé vagy víz közül.

Egyedül utazva alig fogyasztok alkoholt, ezért a narancslevet választom.

Indulás előtt tanulmányozom a nyomtatott étlapot, amely minden ülésen megtalálható.

A főétkezés előtt diót és vizet kapunk.

A főszerviz

Nagyon értékelem, hogy az első felszolgálás gyakorlatilag közvetlenül a beszállás után következik, így maximalizálva az alvás lehetőségét egy éjszakai járaton.

Az előételek változatosak, és olyan tételeket tartalmaznak, mint a garnélarák, cukkini, humusz, kenyér és saláta. Választási lehetőség azonban nincs - csak egy előétel választható.

A személyzet nagyon hatékony és figyelmes, és gyakorlatilag azonnal arat, amint végeztem a fejéssel.

A főétel néhány percen belül megérkezik. Itt 3 különböző étel közül lehet választani. Én a lazacot választottam basmati rizzsel.

Őszintén szólva. Nem voltam túlságosan elragadtatva sem az előételtől, sem a főételtől.

Mind a hal, mind a rizs eléggé kiszáradt, másrészt az adag nagy volt. Ettem már rosszabbat, de biztosan ettem már sokkal jobb ételeket is repülőn.

A desszert előtt kaptam egy kis sajttálat.

De az édesség a végén egy kókuszos tortácska formájában, maracujás öntettel, mesés!

Reggeli

Repülés közbeni snacket nem szolgálnak fel, de ez érthető egy éjszakai útvonalon. Én személy szerint amúgy sem vettem volna igénybe a midflight-snacket - elvégre még a muffinban lévő összes rágcsálnivalót sem tudtam volna megenni.

Kb. egy órával a leszállás előtt kapunk reggelit.

Sajnos nincs választék - csak 1 fajta áll rendelkezésre.

A reggeli talán az egész repülés leggyengébb láncszeme volt. Az adagok nagyon kicsik voltak és rendkívül érdektelenek kulinárisan.

A fedélzeti kiszolgálás és a személyzet

Először is ki kell emelnem a személyzet nagyszerű munkáját!

Pontosan sikerült egyensúlyt teremteniük a segítőkészség és a laza laza viselkedés között egyszerre. A kiszolgálás sebessége is abszolút kiváló volt, amit különösen az éjszakai járatokon értékelek, amikor minél tovább szeretnék aludni.

Szórakoztató rendszer

A hatalmas, 24 hüvelykes, 4K felbontású monitor inkább egy első osztályú szórakoztató rendszer specifikációjával rendelkezik, mint egy business classéval.

A csúcspont azonban a film- és tévéműsor-kínálatot lapozgatva jön el.

Őszintén szólva talán még soha nem tapasztaltam ilyen masszív kínálatot, beleértve a legújabb aktuális filmeket is. Tökéletes!

A kijelző érintőképernyős, de mivel majdnem 2 méterre van tőlem, van egy modern távirányító. Igazság szerint nem túl érzékeny és összességében nem túl intuitív.

A standard üléseken lévő monitorok csak 17" méretűek, de így is nagyon jó minőségűek. A rajtuk megjelenő filmek és tévéműsorok választéka megegyezik.

Wi-fi

A business osztályon utazók számára az egész repülés alatt ingyenes internet áll rendelkezésre.

A Wi-fi a repülés alatt a repülési magasságban működik, azaz fel- és leszálláskor nem.

Az internet sebessége jelentősen változik attól függően, hogy éppen hol tartózkodik a repülőgép. Én csevegésre használtam az internetet. Próbáltam dolgozni is, de ez gyakorlatilag lehetetlen volt, már csak a pocsék sebesség miatt is.

Minden utas felszállás után kap egy kártyát, amin egy belépési kód van, amit be kell írni a wi-fibe való bejelentkezéskor.

WC-k

Minden 30 utasra 3 WC jut, ami csak a business osztály utasainak van fenntartva.

A mosdók mindig makulátlanul tiszták voltak, és a mosdókagyló melletti kosárból frissítő törlőkendőt vagy füldugót lehetett kapni.

Következtetés - a Condornak van a legjobb business osztálya Európában?

Bevallom, hogy valószínűleg nem lehetek túl objektív. A Condor a szerelemmárkám, köszönhetően az egyedi csíkos dizájnnak.

És ezt az érzést csak megerősítette az abszolút nagyszerű business osztály élmény.

Pluszok

  • A Prime Seat az egyik legjobb kemény termék Európában (ülőhelyként és ágyként is).
    • még a standard ülések is jól néznek ki és átlagon felüliek
  • Modern, 1-2-1-es ülésrend, amely rengeteg privát szférát biztosít.
  • Nagyszerű szórakoztató rendszer, amely még az Emirates IFE-hez is hasonlítható.
  • Professzionális személyzet
  • Gyakran kedvező árak

Hátrányok

  • Étkezés - a reggeli a legrosszabb, amit valaha tapasztaltam business osztályon + gyenge választék (csak 1 előétel és reggeli opció).
  • Kissé unintuitív IFE vezérlés
  • Nagyon egyszerű kényelmi felszerelés, ha standard ülésen utazik az utas.

A Condornak van a legjobb business osztálya Európában? Valószínűleg lesz jobb is, főleg ami az étkezést illeti. De ha figyelembe vesszük a gyakran nagyon jó árakat, az abszolút nagyszerű üléseket és a profin képzett személyzetet, akkor azt hiszem, egyet fogsz érteni velem abban, hogy a Condor business osztálya határozottan átlagon felüli.

Milyen az eurobusiness osztály a regionális útvonalakon? Nézze meg a Frankfurt-Prága járatról szóló értékelésemet.

Megéri felárat fizetni érte Prime Seat?

Egészen utoljára értékeljük, hogy vajon újra kifizetnék-e 199 eurót egy prémium ülésért az 1. sorban.

A Stadnard ülések is kényelmesnek tűntek, de ha magas vagy testesebb vagy, akkor szerintem a Prime Seatért járó felár biztosan nem kidobott pénz.

Egyszerűen lényegesen több hely van hosszában és szélességében.

Persze, valószínűleg nem fizetnék 199 eurót pizsamáért, egy extra kosár édességért és egy jobb kényelmi csomagért, de a kényelemért igen.

Ön mit gondol, fizetne-e felárat egy Prime Seatért?

Nézze meg a business osztály árait a condor.com oldalon

Van még kérdés?

Ha bármilyen kérdése vagy észrevétele van a cikkel kapcsolatban...

0 megjegyzések

Bejelentkezés a Cestee-be

... az utazási közösség világszerte

Folytatás a Facebookkal

Nincs még utazási számlája? Regisztráljon