Condor business osztály A320 (FRA-PRG) - a legrosszabb prémium osztály

Business osztályú ülések

Milyen óriási különbség lehet egy hosszú távú járat business osztálya és egy európai rövid repülőút között?

Ezt a német Condor légitársaság példáján lehet szemléltetni.

Hogy milyen nagyszerű volt a hosszú távú járat egy Airbus A330-900or Airbus A330-900-as repülőgépen, azt a Prime Seat-üléssel felszerelt business osztályról szóló beszámolómban írom le.

Business osztály megvásárlása

A Frankfurt FRA és Prága PRG közötti Airbus A320-as járat egy Johannesburgból Prágába tartó hosszú távú utazás része volt.

A teljes egyirányú jegy ára 1 000 euró volt (+ 199 euró a Prime Seat ülőhelyért).

Ha tisztán Frankfurt és Prága között akarnék egyirányú jegyet venni, általában a business osztály ára 340 eur körül van.

Nézze meg a business osztály árait a condor.com oldalon

  • Útvonalterv: Frankfurt FRA - PRG
  • Repülési idő: 50 perc
  • Ülőhely: 4F
  • Repülőgép: A320, D-AICT (kék csíkokkal)

Összekötő váróterem

A Condor business osztályú utasai ingyenesen használhatják a Lufthansa bármelyik frankfurti várótermét.

Én az "A" indulási kapunál lévő standard Lufthansa Business Lounge-t használtam.

A Lufthansa schengeni várótermei az ételek és a helykínálat tekintetében inkább az átlag alatt vannak. Ráadásul csúcsidőben (különösen reggel és kora este) rendkívül zsúfoltak.

Felszállás - nincs elsőbbségi beszállás

Míg az előző, Johannesburgból induló járaton a beszállás teljesen külön volt a turista és a business osztályon utazók számára, addig Frankfurtban nem volt elsőbbségi beszállás.

A beszállás előzetes bejelentés nélkül, érkezési sorrendben kezdődött.

Ezt nem vártam volna Németországban, de mindegy. Vannak rosszabb dolgok is a világon.

Kabin és ülések - fapados business osztály

Beletörődtem abba a ténybe, hogy az európai járatokon az utasok nem találkoznak igazi business osztályú ülésekkel.

De míg a legtöbb más légitársaságnál legalább egy függönnyel vizuálisan elválasztják a business osztályt a turistaosztálytól, addig a Condor gépein ez nem így van.

A két osztályt elválasztó 4. és 5. sor között nincs függöny vagy más vizuális elválasztás.

A business osztály ülései pontosan ugyanolyanok, mint a turista osztály ülései. Még a távolság sem nagyobb, mint a turistaosztályon.

A business osztályú ülések semmilyen módon nem állíthatók - a háttámla egy centimétert sem dönthető!

Az egyetlen különbség a blokkolt középső ülés, amely mindig üresen marad. De míg más légitársaságoknál ez az ülés fizikailag el van zárva például egy asztallal, addig a Conodornál ez csak egy párna.

Na ez az igazi fapados üzlet!

A fedélzeti frissítők

Az egyetlen előny a turistaosztályon való repüléshez képest az étel.

Ezt a business osztályon ingyen kapod, még egy olyan rövid járaton is, mint a Frankfurt-Prága.

Ez egy ebédre szóló járat, és én egy szendvicset kapok sült marhahússal elsőnek (nincs más lehetőség) és egy üdítőt (én csak a vizet választom).

A "főétkezés" után még kapunk két csokitrüffelt, abszolút mesés, azt kell mondani!

Egyéb szolgáltatások a fedélzeten

És ennyi.

Az európai járatokon a frissítőkön kívül semmilyen más szolgáltatás nem áll a business osztályon utazók rendelkezésére.

A Wi-fi ugyanolyan díjas, mint a turistaosztályon.

Az egyetlen apró különbség, hogy az étkezéshez automatikusan kapunk egy ingyenes frissítő szalvétát.

Ráadásul természetesen magasabb a súlyhatár - legfeljebb 30 kg poggyászt vihetsz magaddal ingyen.

A többi osztályon érvényes poggyászlimitekről és a kézipoggyász maximális méreteiről a Condor poggyászok oldalán tájékozódhatsz.

A besorolásom

A turista osztályhoz képest általában 3-5-ször magasabb árért reálisan csak a plusz feladott poggyászt, egy bagettet, egy italt és egy reptéri várót kapunk.

Mindenkinek magára bízom annak megítélését, hogy van-e értelme a Condoron business osztályt vásárolni csak európai járatokra.

Én biztosan nem vennék ilyen járatot.

Azt hiszem azonban, hogy a Frankfurtból Prágába tartó járaton business osztályon utazó utastársaim túlnyomó többsége hozzám hasonlóan hosszútávú járaton utazott, és ez a járat csak egy rövid utóugrást jelentett.

És egy hosszú távú járat megvásárlásának business osztályon már mindenképpen van értelme, ahogyan azt a JNB-FRA járatról szóló értékelésemben is láthatják.

Keressen business osztályú járatot a condor.com oldalon.

Van még kérdés?

Ha bármilyen kérdése vagy észrevétele van a cikkel kapcsolatban...

1 comment

Bejelentkezés a Cestee-be

... az utazási közösség világszerte

Folytatás a Facebookkal

Nincs még utazási számlája? Regisztráljon