Condor business osztály A320 (FRA-PRG) - a legrosszabb prémium osztály

Milyen óriási különbség lehet egy hosszú távú járat business osztálya és egy európai rövid repülőút között?
Ezt a német Condor légitársaság példáján lehet szemléltetni.
Hogy milyen nagyszerű volt a hosszú távú járat egy Airbus A330-900or Airbus A330-900-as repülőgépen, azt a Prime Seat-üléssel felszerelt business osztályról szóló beszámolómban írom le.
Business osztály megvásárlása
A Frankfurt FRA és Prága PRG közötti Airbus A320-as járat egy Johannesburgból Prágába tartó hosszú távú utazás része volt.
A teljes egyirányú jegy ára 1 000 euró volt (+ 199 euró a Prime Seat ülőhelyért).
Ha tisztán Frankfurt és Prága között akarnék egyirányú jegyet venni, általában a business osztály ára 340 eur körül van.
Nézze meg a business osztály árait a condor.com oldalon
- Útvonalterv: Frankfurt FRA - PRG
- Repülési idő: 50 perc
- Ülőhely: 4F
- Repülőgép: A320, D-AICT (kék csíkokkal)
Összekötő váróterem
A Condor business osztályú utasai ingyenesen használhatják a Lufthansa bármelyik frankfurti várótermét.
Én az "A" indulási kapunál lévő standard Lufthansa Business Lounge-t használtam.
A Lufthansa schengeni várótermei az ételek és a helykínálat tekintetében inkább az átlag alatt vannak. Ráadásul csúcsidőben (különösen reggel és kora este) rendkívül zsúfoltak.
- Tipp: van éjszakai csatlakozásod Frankfurtban? Szálljon meg a Sheraton Frankfurt Airport Hotelben **** közvetlenül a terminállal szemben.
Felszállás - nincs elsőbbségi beszállás
Míg az előző, Johannesburgból induló járaton a beszállás teljesen külön volt a turista és a business osztályon utazók számára, addig Frankfurtban nem volt elsőbbségi beszállás.
A beszállás előzetes bejelentés nélkül, érkezési sorrendben kezdődött.
Ezt nem vártam volna Németországban, de mindegy. Vannak rosszabb dolgok is a világon.
Kabin és ülések - fapados business osztály
Beletörődtem abba a ténybe, hogy az európai járatokon az utasok nem találkoznak igazi business osztályú ülésekkel.
De míg a legtöbb más légitársaságnál legalább egy függönnyel vizuálisan elválasztják a business osztályt a turistaosztálytól, addig a Condor gépein ez nem így van.
A két osztályt elválasztó 4. és 5. sor között nincs függöny vagy más vizuális elválasztás.
A business osztály ülései pontosan ugyanolyanok, mint a turista osztály ülései. Még a távolság sem nagyobb, mint a turistaosztályon.
A business osztályú ülések semmilyen módon nem állíthatók - a háttámla egy centimétert sem dönthető!
Az egyetlen különbség a blokkolt középső ülés, amely mindig üresen marad. De míg más légitársaságoknál ez az ülés fizikailag el van zárva például egy asztallal, addig a Conodornál ez csak egy párna.
Na ez az igazi fapados üzlet!
A fedélzeti frissítők
Az egyetlen előny a turistaosztályon való repüléshez képest az étel.
Ezt a business osztályon ingyen kapod, még egy olyan rövid járaton is, mint a Frankfurt-Prága.
Ez egy ebédre szóló járat, és én egy szendvicset kapok sült marhahússal elsőnek (nincs más lehetőség) és egy üdítőt (én csak a vizet választom).
A "főétkezés" után még kapunk két csokitrüffelt, abszolút mesés, azt kell mondani!
Egyéb szolgáltatások a fedélzeten
És ennyi.
Az európai járatokon a frissítőkön kívül semmilyen más szolgáltatás nem áll a business osztályon utazók rendelkezésére.
A Wi-fi ugyanolyan díjas, mint a turistaosztályon.
Az egyetlen apró különbség, hogy az étkezéshez automatikusan kapunk egy ingyenes frissítő szalvétát.
Ráadásul természetesen magasabb a súlyhatár - legfeljebb 30 kg poggyászt vihetsz magaddal ingyen.
A többi osztályon érvényes poggyászlimitekről és a kézipoggyász maximális méreteiről a Condor poggyászok oldalán tájékozódhatsz.
A besorolásom
A turista osztályhoz képest általában 3-5-ször magasabb árért reálisan csak a plusz feladott poggyászt, egy bagettet, egy italt és egy reptéri várót kapunk.
Mindenkinek magára bízom annak megítélését, hogy van-e értelme a Condoron business osztályt vásárolni csak európai járatokra.
Én biztosan nem vennék ilyen járatot.
Azt hiszem azonban, hogy a Frankfurtból Prágába tartó járaton business osztályon utazó utastársaim túlnyomó többsége hozzám hasonlóan hosszútávú járaton utazott, és ez a járat csak egy rövid utóugrást jelentett.
És egy hosszú távú járat megvásárlásának business osztályon már mindenképpen van értelme, ahogyan azt a JNB-FRA járatról szóló értékelésemben is láthatják.
Van még kérdés?
Ha bármilyen kérdése vagy észrevétele van a cikkel kapcsolatban...
Az LH csoport szegmensár-rendszerének változása miatt a díjköteles járatokra vonatkozóan, volt néhány C járatom Európa-szerte. Azt kell mondanom, hogy az ülésekkel van a legkevesebb gond. A probléma a szolgáltatásban mutatkozó marginális különbségek. Van, ahol elsőbbségi beszállást kapsz, van, ahol a "csordában" mész. Zürichben külön kisbusszal szállítottak le a gépről, máshol buszon szorultál be mások közé. A fedélzeti kiszolgálásról nem is beszélve. Külön business szekció, szuper kiszolgálás és kaja ugyanazon a járaton, és egy héttel később ugyanezen a járaton pont az ellenkezője. Az, hogy egyes várók tragikusak, az már egy másik történet (én akkor a frankfurtiakat szeretem, főleg a Panorama várót). Ha az utolsó pillanatban veszed meg 12kért. Mérföldek + 2000,- extra 2 szegmensre, akkor szuper, de nem értem, hogy tud valaki 1000€-t vagy többet fizetni érte ...
Kb. 7 éve repülök LH csoporttal Európában üzleti úton, 50 járat, és amennyire emlékszem, mindig elsőbbségi beszállást kaptam, a fedélzeti kiszolgálás az LH/LX/OS között nagyjából hasonló, kivéve, hogy az ételek az LH-tól szinte mindig pocsék, különösen a "Heimat" konyha. Nem tudom mióta van ez így, de most még egy rövid ZRH-PRG járaton is lehetett előre rendelni ételt a fedélzeten az LX-szel, ami egy kellemes bónusz. Végülis mindig az embereken múlik, a legrosszabb élményem az európai C-ben az Air Baltic által üzemeltetett LX járaton volt, kedves lányok, de hideg mint a takony, F Swiss-en longhaulról való átszállás után olyan volt, mintha fejbe vágtak volna😂.