Lufthansa Business Class A319 (PRG-MUC)
2025 októberében Prágából New Yorkba utaztunk, hogy kipróbáljuk az új Lufhansa Allegris business osztályát egy Airbus A350-es repülőgépen.
Münchenben szálltunk át egy hosszú távú járatra, így a Lufthansa hálózatának egyik legrövidebb járatára, a 266 km-es Prágából Münchenbe tartó járatra volt kilátás.
Mennyi szolgáltatást lehet kapni a business osztályon körülbelül 30 perc tiszta repülési idő alatt?
Business osztály megvásárlása
A Prága PRG és München MUC közötti Airbus A319-es járat egy New York-i hosszú távú utazás része volt.
A jegyet az Aegean Airlines Miles+Bonus programjának mérföldjeivel fizettem, amelynek részleteit ebben az értékelésben tárgyalom.
Ha tisztán Prága és München között akarnék egyirányú jegyet venni, általában 330 euró körül van a business osztály ára.
Nézze meg a business osztály árait a lufthansa.com oldalon.
- Prága PRG - München MUC
- Flight time: 35 perc
- 1D
- Repülőgépek: Airbus A319, D-AIBK
Bejelentkezés a repülőtéren
Check-in csak a prágai repülőtéren van, Münchenben nincs tranzitzóna.
Már 3,5 órával az indulás előtt a repülőtéren vagyunk, de mivel a Lufthansa naponta többször is indul Prágából, ezért a check-in egész nap lehetséges.
Egy percet sem várakozunk az elsőbbségi pultnál, és a csomagjainkat is átvizsgálják a célállomásig.
Erste váróterem és beszállás
A Lufthansával utazó business osztályú utasok ingyenesen használhatják a prágai Erste várót, de csak akkor, ha a váró nincs tele, ami elég gyakran előfordul.
A váróterem a nagyobb európai repülőterek átlaga alatt van, és az Erste Lounge értékelésben részletesen leírom.
A beszállás zónánként szabványos, és a beszállási sorrendet szigorúan betartják.
Mi a 2. zónában szálltunk fel, az elsők között.
Kabin és ülések - európai klasszikusok
Érdemes egyáltalán részletesen leírni a business osztályt egy európai járaton?
Szinte minden légitársaságnál ugyanolyan. Standard ülések, mint a turistaosztályon, azzal a különbséggel, hogy a középső ülés mindig szabad és üres marad.
A Lufthansa sem különbözik ettől.
Az európai járatokon a business osztály utasai nem kapnak amenity-készletet vagy egyéb extra szolgáltatásokat.
Étkezés egy 30 perces repülés alatt
Míg az ülések és a kényelem tekintetében nem vártam semmit, addig a kiszolgálásra nagyon kíváncsi voltam.
A Prágából Münchenbe tartó járat igazán rövid, szó szerint csak néhány percet tölt a levegőben.
Miután a személyzet megúszta az első kiszolgálást - azaz egy kis üveg vizet -, meggyőződésem lett, hogy az étkezést abszolút minimálisra csökkentik, és legfeljebb egy doboz csokoládét kapunk.
De végül nagyon kellemesen meglepődtem.
Közvetlenül a beszállás után a járat szintjén teljes kiszolgálást kapunk. Sajnos nincs választási lehetőség, így mindenki lazacot kap egy finom quiche-t és csokimousse-t.
Ezen felül korlátlan alkoholos és alkoholmentes italfogyasztás - persze a nagyon rövid repülési idő miatt korlátozottan.
Közvetlenül leszállás előtt még kapunk egy kis elegáns csokit.
Az én értékelésem
A kemény termék, azaz az ülések és a kabin egyáltalán nem értékelhető. Ebből a szempontból a business osztályon is extra a turista osztályhoz képest, hogy csak egy szabad ülőhelyet kapunk magunk mellé.
A frissítőkön viszont kellemesen meglepődtem egy ilyen rövid járaton.
A kiszolgálás nagyon profi volt, és a személyzetnek sikerült az összes business osztályon utazót kiszolgálni, beleértve az ismétlődő italkiszolgálást is, még a repülési szint néhány percében is.
Persze egy Prágából Münchenbe tartó járaton nincs értelme business osztályt fizetni, de egy hosszú távú járat átszállásaként számomra egy olyan termék, ami nem nyűgöz le, de nem is bánt.
Milyen más járatokat tapasztaltunk?
Hasonlítsa össze, hogy milyen a regionális business osztály más légitársaságoknál vagy más útvonalakon és repülőgépeken más véleményeinkben.
Ezek a top értékelések már megtalálhatóak az oldalon:
- Aegean Airlines, Airbus A321or, Athéhy-Prague
- Smartwings, Boeing 737 MAX 8, Prága-Salala
- Condor, Airbus A320-as, Frankfurt-Prága
Ezek a járatok a következő hónapokban érkeznek:
- Egyptair, Airbus A320neo, Kairó-München
- Lufthansa, Airbus A320neo, München-Kairó
- ITA Airways, Airbus A321neo, Kairó-Róma
Van még kérdés?
Ha bármilyen kérdése vagy észrevétele van a cikkel kapcsolatban...
Hasonló benyomást kelt az LH és a Swiss business tapasztalataim alapján a rövid távú járatokon - és igazából, látva a viszonylag alacsony business árakat Európa-szerte néha, ki tudja értékelni (és igazolni) a lounge, elsőbbségi beszállás (igen, ez kb. semmi) kombinációját, a személyesebb kiszolgálás érzését, a mellette lévő szabad ülés biztonságát, és ami a legfontosabb, a jobb és "teljesebb" étkezést, és főleg a nagy poggyásztérítésű poggyászt (ha erre van szüksége), úgy érzem, hogy az "európai business" néha egészen megéri a pénzt, valamint a mérföldeket. Különösen igaz ez akkor, ha átszállásos járatról van szó, ami plusz várótermet jelent az átszálláskor, és ugyanezt a visszaúton is. A repülés szerelmesei tudatosan kombinálhatnak több átszállást - de ez megint csak némi extra adóba kerül. A Swissnél a rövid járaton még egy kicsit jobbnak is találtam a business-t (na jó, az is egy kicsit hosszabb volt, mint a MUC-ba/ból induló járat), főleg azért, mert online előre lehetett foglalni a sokkal szélesebb kínálatból még ZRH-ból is. Ha van rá pénzed (pénz, mérföld vagy mindkettő), próbáld ki, van némi hozzáadott értéke, mert kellemes érzés, hogy valami extrát kényeztettél magadnak :-)