Aegean Airlines Airbus A321neo business osztály (ATH-PRG)

Három éve az Aegean Airlines görög nemzeti légitársaság az "én" légitársaságom.
Szorgalmasan gyűjtöttem a mérföldeket a Miles+Bonus törzsutasprogramjukhoz, amely a legkönnyebb út a Star Alliance arany státuszához, valamint a nagyon olcsó jutalomjegy-opciókhoz.
Üzleti osztályon vásárolva
Az Aegean Airlines a Miles+Bonus törzsutasprogramjuk tagjai számára ingyenes business osztályra való upgrade-et kínál.
- Évente 2x a Miles+Bonus Silver tagok számára.
- évente 4x az arany Miles+Bonus tagok számára.
Feltétel, hogy az eredeti turistaosztályú jegyet nem a legolcsóbb tarifával vásárolták meg Light, és az upgrade sikere természetesen az aktuális szabad helyek függvénye.
A kevésbé "kereskedelmi" útvonalakon - mint például az Athén-Prag útvonalon - azonban a sikeres upgrade valószínűsége meglehetősen magas.
Egy üzleti útról Rodosz RHO - Athén ATH - Prága PRG egyirányú jegyet vásároltam a Flex tarifán 132 eur-ért egy rodoszi üzleti útról hazafelé.
Egy fizetős business osztályú jegy 565 eur-ba kerülne. Megérné? Ítéld meg te magad az alábbiakban.
Nézze meg az üzleti osztály árait az aegeanair.com oldalon.
Én csak az Athén-Prag járatra kérek upgrade-et, mert nem akarok elpazarolni egy ingyenes upgrade-et egy rövid belföldi járatra, ahol a kiszolgálás a minimálisra van csökkentve.
Körülbelül 72 órával az indulás előtt megkapom a visszaigazolást a business osztályra való átsorolásomról.
Bejelentkezés a repülőtéren
Bár az első járatom Rodoszról Athénba turistaosztályon indul, arany státuszomnak köszönhetően ugyanazt a check-in-t használhatom, mint az üzleti osztályon utazók.
Rodoszon van egy jól láthatóan megjelölt pult, amely csak az üzleti osztály és a Star Alliance Gold utasok számára van fenntartva, és az utasfelvétel nagyon kulturált és gyors.
Kapok egy "Priority" címkét a poggyászomra, de ezt megkaptam volna upgrade nélkül is, csak az arany státuszom miatt.
Az üzleti osztályon utazóknak külön gyorsított biztonsági ellenőrzés jár a Rodoszon, ahol egy percet sem kell várnom.
A váróterem az átszállásnál
Az Aegean Airlinesnak nincs várója Rodoszon, még a Star Alliance Gold tagok számára sem.
Ezért a Revolut Metal csomagomat használom korlátlan DragonPass-szal, és meglátogatom a helyi The Lounge.
Az Aegean Airlines zászlóshajó várótermébe akkor leszek jogosult, amikor Athénban 2 órás leszállást teszek. A korábbi látogatásokból átlagon felülire emlékszem, úgyhogy már nagyon várom!
Amikor azonban a Flightradar24 alkalmazáson a Rodosz-Athén járatra való beszálláskor látom, hogy a gépünk még nem indult el Athénból, egyértelmű számomra, hogy a váróteremből nem lesz semmi, amikor átszállunk.
A végső késés végül 90 percnél megállt, így Athénban csak leszállok a gépről, és simán átmegyek a kapuhoz a prágai járatra.
A váróterembe nem jutok el. A Miles+Bonus törzsutasprogramtól azonban biztosan nem válok meg, így biztosan lesz lehetőségem egy értékelésre.
- Tipp: hosszú éjszakai leszállása van Athénban? Szálljon meg a Sofitel Athens Airport szállodában ***** közvetlenül a terminállal szemben .
A beszállás - egy szóval: káosz
A beszállás a földszinti "buszkapuk" felől történik. Mint minden látogatásnál Görögország legnagyobb repülőterén, sajnálom, hogy az athéni fő csomóponttal rendelkező légitársaságnak van ilyen bőkezű törzsutasprogramja. Nem szeretem azt a repülőteret.
Megdöbbenéssel tapasztalom, hogy a check-in személyzet teljesen lemondóan próbálja szétválasztani a rendezetlen emberkupacot turista- és business osztályon utazókra, és beosztani magam valahol egy helyre.
Az Aegean Airlines általában igyekszik külön buszokat küldeni a business osztályra való beszálláskor, de ma nem ez volt a helyzet.
Az utolsók között vagyok az egyik utolsó, aki felszáll a gépre...
Kabin és ülések - unalmas "eurobusiness class"
Prágába repülök az SX-NAM lajstromjelű járattal, ami egy 2 éves Airbus A321neo.
Az Aegean Airlines azonban még a legújabb gépeken sem rendelkezik teljes értékű business class ülésekkel, hanem mint talán minden európai légitársaságnál, csak a tipikus "euro-business class".
Ez normál turistaosztályú üléseket jelent, valamivel nagyobb lábtérrel és egy blokkolt középső üléssel.
Az ülés nem rendelkezik semmilyen extra funkcióval a turistaosztály hátsó üléseinél - szabványos fejtámla, szabványos ételasztal, szabványos fedélzeti magazinfülke és szabványos dőlésszög-lehelyezési lehetőség.
A plusz lábtéren kívül tényleg semmi extra.
Repülés közbeni frissítők
A business osztály legfőbb előnye - a társalgót leszámítva, amelyet nem volt alkalmam kipróbálni - a turista osztályhoz képest lényegesen jobb ételek.
Ez azonban az Aegean Airlinesra is vonatkozik? Ez a légitársaság még a turistaosztályon is ingyenes (európai mércével mérve) meglehetősen bőséges frissítőket ad.
De felelősséggel állíthatom, hogy a business osztályon tényleg sokkal több az étel.
A menü már a kezdetektől fogva elérhető az előtted lévő ülés kesztyűtartójában.
A 2 órás prágai járaton összesen három szolgáltatás van.
Üdvözlőital
De csak víz, gyümölcslé vagy bor van, diófélék vagy egyéb rágcsálnivalók nélkül.
Az üdvözlőital után kapunk egy forró törölközőt, ami szintén extra juttatás a turistaosztályhoz képest.
Főétkezés
A délutáni járaton egy standard meleg ételt szolgálnak fel előétellel, desszerttel, valamint alkoholos és alkoholmentes italok választékával.
A teljes főétkezést egy tálcán szolgálják fel, de ez érthető módon a rövid európai járatokon megszokott.
- Előétel - csak egy lehetőség: céklasaláta naranccsal, bébirépával és tzatikival. Ettem már jobbat is, az íze rendkívül ízetlen volt.
- Főétel - két lehetőség közül lehetett választani: sült csirkefilé zellerpürével vagy hal paradicsommal és burgonyával. A halat választottam, de ez az étel sem nyűgözött le különösebben, az íz ismét nagyon ízetlen volt.
- Desszert - csak egy lehetőség: búzadara halva és manouri sajt. Egyértelműen ez volt a legjobb az egész étkezésből. Egy nagyszerű édesség.
Repülés előtti snack
A leszállás előtt vagy a főétkezés után bármikor rendelhetünk korlátlan mennyiségű üdítőt, bort vagy sört, illetve koktélt.
Kávé vagy tea is kapható.
Érkezés előtt nem szolgálnak fel kisebb ételeket.
Én egy cappuccino mellett döntök, annak ellenére, hogy már kora este van. Az ínyencek megbocsátják nekem ezt a hibát.
Egyéb fedélzeti szolgáltatások és személyzet
A turistaosztályhoz képest csak a wi-fi ingyenes.
Bejelentkezés után csak be kell írni a foglalási kódot, a rendszer felismeri, hogy business osztályú jegyről van szó, és ingyenesen elérhetővé teszi az internetet.
A sebesség internetezéshez jó, de videók streameléséhez már nem.
A legénység volt talán a legfényesebb pontja az egész élménynek. A tapasztalt stewardess és a nagyon fiatal steward viszont tökéletes volt.
Tökéletesen egyensúlyoztak a segítőkészség és a természetesség síkján. A viselkedésük nagyon profi, mégis barátságos és természetes volt.
Az értékelésem
Ezt a bizonyos élményt nehéz értékelnem.
Én csak egy ingyenes upgrade-et "költöttem" a business osztályra, így nekem de facto semmi pluszba nem került.
Ha azonban fizető utas lettem volna, vagy törzsutas mérföldekkel vásároltam volna business osztályra, akkor nagyon csalódott lettem volna.
Az utastér és az ülések standardak, mint a legtöbb európai légitársaságnál - ami azt jelenti, hogy semmiképpen nem éri meg a több mint 400 eurós felárat a normál turistaosztályú jegyhez képest.
Az ételek az én szemszögemből nézve átlagon aluliak voltak, és a visszaszállás élménye abszolút szörnyű volt.
Mi a helyzet veled? Fizetnél-e felárat a business osztályért a következő utadon az Aegean Airlines-szal? Vagy pozitívabbak voltak a tapasztalataitok?
Van még kérdés?
Ha bármilyen kérdése vagy észrevétele van a cikkel kapcsolatban...
2 megjegyzések

Ez az euróügy egy csiszolt zűrzavar. Nem hiszem, hogy ezt bárki megveszi a saját pénzén. Gazdaságosság töredékáron, ideális esetben Literak-on.
És egy cappuccino manapság nyilván faux-pas, ha valami, akkor egy caffé corretto - lehetőleg grappával. Alternatívaként remek alkalom egy kis görög ouzo megkóstolására.
Mulattatott, hogy kettőnknek, akik WAW-ról ATH-ra repültünk üzleti úton ATH-ban, külön busz jött, hogy elvigyen minket a géptől, és a többieknek meg kellett várniuk a következőt....
Viszont végig korlátlanul volt bor...