Egyptair B737: a régimódi CAI-MUC Business Class áttekintése
Az új Lufthansa Allegris First Classban Japánba tett nagy utazásom része volt néhány regionális járat olyan repülőgépeken, amelyeken egyáltalán nincs First Class. Így ezeken a megállókon Business Classon utaztam.
A járatok megvásárlása és kiválasztása
A legolcsóbban Kairóból vettem First Class jegyemet, ahol választhattam a Lufthansa közvetlen járatából Frankfurtba, vagy az Egyptair müncheni járatából, majd a Lufthansa belföldi járatából Münchenből Frankfurtba.
Természetesen a második lehetőséget választottam, hogy kipróbáljam az Egyptair regionális business osztályát, amin még soha nem repültem.
Eredetileg a Kairóból Münchenbe tartó járat egy Airbus A320neo lett volna az új business osztállyal, de végül típuscsere történt, és egy Boeing 737-800-assal repültem, egy régebbi, régimódi kabinban.
Hogy néz ki egy ilyen business class és egyáltalán megéri-e érte felárat fizetni?
- Kairó CAI - München MUC
- Repülési idő: A repülőjegyek száma: 1,5 km: 3 óra 50 perc
- Ülőhely: 11A
- Repülőgép: Boeing 737-800, SU-GEE
Bejelentkezés a repülőtéren
Bejelentkezem a kairói repülőtéren, amely az Egyptair fő csomópontja.
Ez azt jelenti, hogy az Egyptair számos pultja egész nap nyitva van, és több mint 4 órával az indulás előtt tudok becsekkolni.
Sok pult van a business osztályú utasoknak fenntartva, így nem kell 5 percet várnom a bejelentkezésre.
A végállomásom Tokió, a csatlakozásra 2 óra Münchenben és 22 óra Frankfurtban. Felajánlják nekem, hogy a bőröndömet közvetlenül Tokióba vagy csak Frankfurtba adjam fel.
Én a lehetőséget választom, és csak Frankfurtba csekkolok be, mivel ki kell pakolnom a téli cuccaimat - Frankfurtban tervezem meglátogatni a helyi híres karácsonyi vásárokat.
Az Egyptair és az összes Star Alliance légitársaság az üzleti osztályon utazók és az aranykártya-tulajdonosok számára külön gyorsított útlevél-ellenőrzést biztosít. A normál sorban azonban többen vannak, mint a normál sorban, így nem fogom használni.
Kairói váróterem és beszállás
Az Egyptair legtöbb járata a 3-as terminálról közlekedik, ahol a légitársaság saját várótermekkel rendelkezik.
Sajnos a mostani, Münchenbe tartó járatom a 2-es terminálról indul, így az útlevélvizsgálat után átmegyek a kisebbik terminálra, ahol az Egyptair csak a szerződött Plaza Premium Lounge-ot használja.
Ez egy kicsi és nem túl jól felszerelt váróterem, amely gyakran zsúfolt és jelentősen kényelmetlen. A folyosótól ugyanis csak egy paraván választja el, nem pedig egy tömör fal.
A reggelizőbüfé azonban elég nagy, így megreggelizem, majd rögtön az indulási kapuhoz megyek - a 2-es terminál nagyon tágas, rengeteg ülőhellyel, és paradox módon csendesebb környezet, mint maga a váróterem.
A járat időben érkezett, és a beszállás nagyon szervezett volt csoportonként. Az üzleti osztályon utazók a 2. csoportban szálltak fel, közvetlenül a gyermekes családok és a kerekesszékesek után.
Kabin és ülések - régi vágású, de kényelmes
Az Egyptair a legtöbb európai légitársasággal ellentétben még a regionális járatokon is teljes Business Class kabinja van, kényelmes ülésekkel, 2-2-es elrendezésben.
A Boeing 737-800-as Boeing 737-800-as repülőgépek business osztálya azonban régebbi - körülbelül 2005-ből származik -, és ezt a kényelem is mutatja.
Az ülések azonban szélesek, nagyon puhák, kényelmesek, és a lábtér még a magas emberek számára is bőséges.
A nagy hátrány a rendkívül kényelmetlen fejtámla, amelyet gyakorlatilag lehetetlen alakítani.
Szintén elég furcsa a régimódi lábtartó, amit igazából még mindig nem tudom, hogyan kell használni.
Teljesen oda nem illő a mai korhoz az ülésben lévő egyéni képernyő, ami szerintem már a gyártás idején is elavult volt. A pici, nyomorúságos felbontású képernyőn lehetetlen bármilyen minőségi filmet nézni, és mindenképpen javaslom, hogy a filmeket vagy tévéműsorokat előzetesen töltse le a saját telefonjára vagy laptopjára.
Általánosságban azonban elmondhatom, hogy maga az ülés kényelmes, a dönthető ülés elegendő, és szinte bármelyik európai légitársasággal összehasonlítva ez egy szolid termék.
Repülés közbeni frissítők és kiszolgálás
Már a beszálláskor egy csomag hasznos dologgal köszöntenek, amit a repülés alatt használhatok.
A business osztályon utazók kapnak egy elég nagy és kényelmes párnát, egy takarót és egy kis amenity-kit.
A szürke táska nem tűnik túl mutatósnak, de a tartalma elég bőséges - benne szemmaszk, zokni, fésű, füldugó, száraz kézkrém, szarvasfaggyú ajakbalzsam, fogkefe, toll és egy csomagolt nedves törlőkendő.
Indulás előtt kapok egy üdvözlő italt - választható víz vagy gyümölcslé - és egy csomagolt hideg nedves törlőkendőt.
A business osztályon utazók egy félliteres palack szénsavmentes vizet kapnak az ülés zsebében.
Körülbelül 20 perccel a felszállás után érkezik az első kiszolgálás egy üdítőital és egy kis süti formájában.
A főszerviz csak körülbelül 1,5 órával a felszállás után érkezik. Az utasok egy klasszikus nyomtatott menüt kapnak, amelyből 2 különböző előételt és 4 különböző főételt választhatnak.
Én előételnek a lazacot, főételnek pedig a csirkét kuszkusszal választottam.
Ettem már jobb ételeket is repülőn, a csirke és a kuszkusz pedig elég száraz.
Viszont a desszert a dubai csokoládéval nagyon finom.
Az étkezőasztal az üléstámlában található, és könnyen felállítható és leszedhető egyedül.
Az ülések között univerzális aljzatok vannak az elektronikai eszközök töltésére.
Kedves részlet a matricák a személyzetnek szóló információkkal, ha étkezéshez szeretnénk, hogy felébredjünk, vagy épp ellenkezőleg, nem akarjuk, hogy zavarjanak a repülés alatt. Az Ön által választott matricát az ülése tetejére ragasztja.
Az én értékelésem
Az Egyptair Boeing 737-es Boeing 737-esének business osztálya bevallottan régi, és például az IFE - a fedélzeti szórakoztató rendszer - egyenesen hiányos, de összességében az ülések elég kényelmesek, és jobbak, mint az európai légitársaságok túlnyomó többségénél.
Münchenből Kairóba visszafelé a Lufthansa business osztályán repültem, és a kényelem összehasonlíthatatlanul jobb az Egyptairen. Egyértelműen és kérdés nélkül.
A fedélzeti kiszolgálás inkább átlagos. Különösen az étkezésben voltam eléggé csalódott, másrészt a kényelmi csomag inkább átlagon felüli egy regionális járathoz képest a régió más légitársaságaihoz képest.
Összességében az Egyptair egy elavult, de elég masszív termékkel rendelkezik, amely szinte minden tekintetben felülmúlja a főként európai légitársaságokét.
Milyen más járatokat tapasztaltunk?
Hasonlítsa össze, hogyan néz ki a regionális business class más légitársaságoknál vagy más útvonalakon és repülőgépeken más véleményeinkben.
Ezek a legjobb értékelések már megtalálhatóak az oldalon:
Van még kérdés?
Ha bármilyen kérdése vagy észrevétele van a cikkel kapcsolatban...