Egyptair B737: a régimódi CAI-MUC Business Class áttekintése

Én az Egyptair business osztályon

Az új Lufthansa Allegris First Classban Japánba tett nagy utazásom része volt néhány regionális járat olyan repülőgépeken, amelyeken egyáltalán nincs First Class. Így ezeken a megállókon Business Classon utaztam.

A járatok megvásárlása és kiválasztása

A legolcsóbban Kairóból vettem First Class jegyemet, ahol választhattam a Lufthansa közvetlen járatából Frankfurtba, vagy az Egyptair müncheni járatából, majd a Lufthansa belföldi járatából Münchenből Frankfurtba.

Természetesen a második lehetőséget választottam, hogy kipróbáljam az Egyptair regionális business osztályát, amin még soha nem repültem.

Eredetileg a Kairóból Münchenbe tartó járat egy Airbus A320neo lett volna az új business osztállyal, de végül típuscsere történt, és egy Boeing 737-800-assal repültem, egy régebbi, régimódi kabinban.

Hogy néz ki egy ilyen business class és egyáltalán megéri-e érte felárat fizetni?

  • Kairó CAI - München MUC
  • Repülési idő: A repülőjegyek száma: 1,5 km: 3 óra 50 perc
  • Ülőhely: 11A
  • Repülőgép: Boeing 737-800, SU-GEE

Bejelentkezés a repülőtéren

Bejelentkezem a kairói repülőtéren, amely az Egyptair fő csomópontja.

Ez azt jelenti, hogy az Egyptair számos pultja egész nap nyitva van, és több mint 4 órával az indulás előtt tudok becsekkolni.

Sok pult van a business osztályú utasoknak fenntartva, így nem kell 5 percet várnom a bejelentkezésre.

A végállomásom Tokió, a csatlakozásra 2 óra Münchenben és 22 óra Frankfurtban. Felajánlják nekem, hogy a bőröndömet közvetlenül Tokióba vagy csak Frankfurtba adjam fel.

Én a lehetőséget választom, és csak Frankfurtba csekkolok be, mivel ki kell pakolnom a téli cuccaimat - Frankfurtban tervezem meglátogatni a helyi híres karácsonyi vásárokat.

Az Egyptair és az összes Star Alliance légitársaság az üzleti osztályon utazók és az aranykártya-tulajdonosok számára külön gyorsított útlevél-ellenőrzést biztosít. A normál sorban azonban többen vannak, mint a normál sorban, így nem fogom használni.

Kairói váróterem és beszállás

Az Egyptair legtöbb járata a 3-as terminálról közlekedik, ahol a légitársaság saját várótermekkel rendelkezik.

Sajnos a mostani, Münchenbe tartó járatom a 2-es terminálról indul, így az útlevélvizsgálat után átmegyek a kisebbik terminálra, ahol az Egyptair csak a szerződött Plaza Premium Lounge-ot használja.

Ez egy kicsi és nem túl jól felszerelt váróterem, amely gyakran zsúfolt és jelentősen kényelmetlen. A folyosótól ugyanis csak egy paraván választja el, nem pedig egy tömör fal.

A reggelizőbüfé azonban elég nagy, így megreggelizem, majd rögtön az indulási kapuhoz megyek - a 2-es terminál nagyon tágas, rengeteg ülőhellyel, és paradox módon csendesebb környezet, mint maga a váróterem.

A járat időben érkezett, és a beszállás nagyon szervezett volt csoportonként. Az üzleti osztályon utazók a 2. csoportban szálltak fel, közvetlenül a gyermekes családok és a kerekesszékesek után.

Kabin és ülések - régi vágású, de kényelmes

Az Egyptair a legtöbb európai légitársasággal ellentétben még a regionális járatokon is teljes Business Class kabinja van, kényelmes ülésekkel, 2-2-es elrendezésben.

A Boeing 737-800-as Boeing 737-800-as repülőgépek business osztálya azonban régebbi - körülbelül 2005-ből származik -, és ezt a kényelem is mutatja.

Az ülések azonban szélesek, nagyon puhák, kényelmesek, és a lábtér még a magas emberek számára is bőséges.

A nagy hátrány a rendkívül kényelmetlen fejtámla, amelyet gyakorlatilag lehetetlen alakítani.

Szintén elég furcsa a régimódi lábtartó, amit igazából még mindig nem tudom, hogyan kell használni.

Teljesen oda nem illő a mai korhoz az ülésben lévő egyéni képernyő, ami szerintem már a gyártás idején is elavult volt. A pici, nyomorúságos felbontású képernyőn lehetetlen bármilyen minőségi filmet nézni, és mindenképpen javaslom, hogy a filmeket vagy tévéműsorokat előzetesen töltse le a saját telefonjára vagy laptopjára.

Általánosságban azonban elmondhatom, hogy maga az ülés kényelmes, a dönthető ülés elegendő, és szinte bármelyik európai légitársasággal összehasonlítva ez egy szolid termék.

Repülés közbeni frissítők és kiszolgálás

Már a beszálláskor egy csomag hasznos dologgal köszöntenek, amit a repülés alatt használhatok.

A business osztályon utazók kapnak egy elég nagy és kényelmes párnát, egy takarót és egy kis amenity-kit.

A szürke táska nem tűnik túl mutatósnak, de a tartalma elég bőséges - benne szemmaszk, zokni, fésű, füldugó, száraz kézkrém, szarvasfaggyú ajakbalzsam, fogkefe, toll és egy csomagolt nedves törlőkendő.

Indulás előtt kapok egy üdvözlő italt - választható víz vagy gyümölcslé - és egy csomagolt hideg nedves törlőkendőt.

A business osztályon utazók egy félliteres palack szénsavmentes vizet kapnak az ülés zsebében.

Körülbelül 20 perccel a felszállás után érkezik az első kiszolgálás egy üdítőital és egy kis süti formájában.

A főszerviz csak körülbelül 1,5 órával a felszállás után érkezik. Az utasok egy klasszikus nyomtatott menüt kapnak, amelyből 2 különböző előételt és 4 különböző főételt választhatnak.

Én előételnek a lazacot, főételnek pedig a csirkét kuszkusszal választottam.

Ettem már jobb ételeket is repülőn, a csirke és a kuszkusz pedig elég száraz.

Viszont a desszert a dubai csokoládéval nagyon finom.

Az étkezőasztal az üléstámlában található, és könnyen felállítható és leszedhető egyedül.

Az ülések között univerzális aljzatok vannak az elektronikai eszközök töltésére.

Kedves részlet a matricák a személyzetnek szóló információkkal, ha étkezéshez szeretnénk, hogy felébredjünk, vagy épp ellenkezőleg, nem akarjuk, hogy zavarjanak a repülés alatt. Az Ön által választott matricát az ülése tetejére ragasztja.

Az én értékelésem

Az Egyptair Boeing 737-es Boeing 737-esének business osztálya bevallottan régi, és például az IFE - a fedélzeti szórakoztató rendszer - egyenesen hiányos, de összességében az ülések elég kényelmesek, és jobbak, mint az európai légitársaságok túlnyomó többségénél.

Münchenből Kairóba visszafelé a Lufthansa business osztályán repültem, és a kényelem összehasonlíthatatlanul jobb az Egyptairen. Egyértelműen és kérdés nélkül.

A fedélzeti kiszolgálás inkább átlagos. Különösen az étkezésben voltam eléggé csalódott, másrészt a kényelmi csomag inkább átlagon felüli egy regionális járathoz képest a régió más légitársaságaihoz képest.

Összességében az Egyptair egy elavult, de elég masszív termékkel rendelkezik, amely szinte minden tekintetben felülmúlja a főként európai légitársaságokét.

Milyen más járatokat tapasztaltunk?

Hasonlítsa össze, hogyan néz ki a regionális business class más légitársaságoknál vagy más útvonalakon és repülőgépeken más véleményeinkben.

Ezek a legjobb értékelések már megtalálhatóak az oldalon:

Van még kérdés?

Ha bármilyen kérdése vagy észrevétele van a cikkel kapcsolatban...

0 megjegyzések

Bejelentkezés a Cestee-be

... az utazási közösség világszerte

Folytatás a Facebookkal

Nincs még utazási számlája? Regisztráljon