First Class Terminal Frankfurt: a világ legjobb váróterme?
Régóta álmom volt First Classon repülni, és szerettem volna az első repülésemet végleg megtenni Frankfurt FRA-ból.
Egyrészt, mert nagyjából ez az otthoni repülőterem, de ami ennél is fontosabb - a világ egyik leghíresebb repülőtéri váróterme a First Class utasoknak van fenntartva, amely a repülőtér többi részétől teljesen különálló épületben található.
First Class terminál. Egy kifejezés, amelyet a repülési közösségben mindenki ismer.
A várótermet egy járat előtt használtam a régi First Classon egy Boeing 747-8-as gépen.
A First Class viteldíjakról a lufthansa.com oldalon tájékozódhat.
Mi és hol van a First Class Terminal?
A First Class Terminal gyakorlatilag a Lufthansa vagy a Swiss légitársaságok First Class utasainak váróterme.
Teljesen különálló épületben található, ahová a gépkocsiknak saját bejáratuk van.
Azonban a klasszikus 1-es termináltól gyalogosan is ide lehet gyalogolni kb. 5 perc alatt, és a vasútállomásokról is kb. 10-15 perc alatt.
- 🕒Naponta 5:30-22:00 között tart nyitva.
- 📍A terminál elhelyezkedése a térképen
- 🌐 Hivatalos weboldal: lufthansa.com/first-class-terminal
- 🏨 Hoteltipp: Frankfurt Airport Marriott Hotel **** (kb. 450 méterre az FCT-től)
A First Class Terminál csak a nyilvános területről érhető el.
Az épületet főként autóval vagy taxival lehet megközelíteni, de az 1-es főterminálról is van egy jelzett gyalogút.
Ez is érdekelheti Önt:
Privát check-in és útlevél-ellenőrzés
A terminálon belül a recepciónál feladhatja poggyászát , és kinyomtathatja beszállókártyáját.
Ezután a biztonsági ellenőrzésen keresztül közvetlenül a váróterembe juthat.
A földszinten van egy privát útlevél-ellenőrzés, ahonnan limuzin viszi Önt egyenesen a repülőgéphez.
Kinek van belépése a First Class terminálba?
A Lufthansa és a Swiss First Class utasai használhatják a First Class Terminal várótermét.
Egy vendéget hozhat magával, akinek ugyanarra a járatra van jegye - de a vendég bármilyen osztályon repülhet, beleértve a turista- vagy business osztályt is.
Ezen kívül az FCT-t a HON Circle tagjai is használhatják, akik a Lufthansa Csoport bármelyik légitársaságával repülnek.
Meglátogathatom az FCT-t az átszállásom alatt?
Igen, de ehhez el kell hagynia a repülőtér tranzitrészlegét, ki kell mennie, és az 1-es termináltól a First Class terminálhoz kell gyalogolnia.
Meglátogathatom az FCT-t egy business osztályú csatlakozó járattal?
Igen. A rövidebb európai útvonalakra tartó repülőgépek nem rendelkeznek első osztályú utastérrel. Így például, ha Tokióból Frankfurton keresztül Párizsba tartó First Class járatot foglal, akkor a Frankfurt és Párizs közötti szakaszon business osztályú kabinban fog repülni.
Mivel azonban a teljes jegyet First Class-ként állítják ki, így az FCT-t továbbra is meglátogathatja.
Csendes helyek a munkához, kényelmes ülések és étkezőasztalok
Miután bejelentkeztél a recepciónál és átmentél a biztonsági ellenőrzésen, egy tágas, több részre osztott váróterem fogad.
Közvetlenül a bejáratnál található egy vitrinben gyűjtőkacsák, amelyeket a Concierge pultnál kérhetsz. Természetesen ezt rögtön ki is használtam!
A biztonsági ellenőrzés után balra a Lufthansa Worldshopban vásárolhattok szuveníreket vagy utazási felszereléseket, amely 7:00-21:30-ig tart nyitva.
A váróterem fő része kényelmes fotelekkel teli, szellős, világos és nagyon tágas.
Mindig rengeteg ülőhely áll rendelkezésre.
A bejárattól jobbra, a váróterem közepén egy nagy bár található, ahol alkoholos italok, borok, pezsgők, koktélok és üdítők igen széles választéka áll rendelkezésre.
Amit nagyon hiányolok a társalgóból, az az, hogy nem tudsz magadnak üdítőt csapolni vagy venni, kivéve a pultnál kapható infúziós vizet.
Nincs postmix vagy hűtőszekrény dobozos vagy palackos vízzel vagy üdítővel. Ha a vízen kívül bármilyen más italt szeretnél, a bárpultnál vagy az egész társalgót rendszeresen végigjáró ügyeletesnél kell kérdezned.
Jobbra, a bárpult és a mosdók között, az à la carte étteremben foglalhat helyet. Nem kell azonban az étlapról választani, nyugodtan leülhetsz az asztalokhoz, és választhatsz magadnak a meglehetősen bőséges svédasztalos menüből, a részleteket lásd alább.
A társalgó bejáratától balra viszont több zárható fülke található, amelyek ideálisak a laptopon való munkához.
Odabent gyakorlatilag nincs zaj, és ide is behozhatod az ételt és az italt.
Büfé és luxus à la carte étterem
A First Class terminálon nem marad éhen.
Az ételkínálat nagy és kiváló minőségű.
A büfé bárból bármikor választhatsz magadnak ételt, amely reggeli menüt (kb. 11:00 óráig) és délutáni menüt (11:00 órától estig) tartalmaz.
Általában 4 féle meleg étel közül lehet választani, és számtalan egyéb lehetőség közül, mint például desszertek, saláták, minőségi sajtok, aszalt gyümölcsök vagy méz.
Ebéd után én is megyek, hogy kipróbáljam az éttermet, ahol a menüpontok közül lehet választani. Természetesen minden benne van - sem ételért, sem italért nem kell fizetni (és ebbe a luxusalkohol is beletartozik).
Az előételt kihagyom, és főételnek egy marhaszeletet eszem, mellé pedig egy klasszikust - a Lufthansa jellegzetes koktélját, az Avionicot.
Mindkettő remek, csúcsminőségű, és egy ilyen étkezésért egy normál étteremben biztosan 80 euró körüli összeget fizetnék.
Desszertnek nem tudok mást választani, mint a jellegzetes tejcsokis kacsát málnafagyival. Most, hogy elkezdtem gyűjteni a műanyag kacsákat, amik minden Lufthansa First Class váróban más-más, muszáj megkóstolnom a csokis kacsát!
Zuhanyzó káddal
Egy hosszú tokiói repülőút előtt a zuhanyzás elengedhetetlen számomra, így ebéd után, körülbelül egy órával a beszállás előtt megyek, hogy bejelentkezzek a várólistára.
Összesen 6 zuhanyzó van, ebből 2 még fürdőkáddal is rendelkezik. Ilyet még soha nem tapasztaltam egyetlen reptéri váróban sem.
Rögtön sorra kerülök, és rögtön a kádas zuhanyzóba megyek.
Itt nincs korlátozva a zuhanyzásban töltött idő.
Van egy kis Balmain Paris sminkkészlet.
A hálószoba
Nagyszerű szolgáltatás a két szállodai stílusú hálószoba (hivatalos nevén nap rooms), amelyeket ingyenesen használhatsz.
Ezek a szobák érkezési sorrendben működnek, és nem lehet előre lefoglalni őket.
A bennük eltöltött időnek nincs korlátja.
Dohányzószoba és egyéb szolgáltatások
Az első osztályú terminálon található egy nagy dohányzóhelyiség, amelyet a következőként jelöltek ki Cigar Lounge.
Ez egyébként az egyetlen hely, ahol alkoholos és alkoholmentes italok palackszámra kaphatók, és Ön kiszolgálhatja magát.
A váróterem többi részében a bárba kell menni italért, vagy az étteremben, illetve a váróteremben rendszeresen átjáró személyzet által kiszolgáltatni magunkat.
Az FCT egyéb szolgáltatásokat nem kínál. Például nincsenek gyermekjátszóterek.
Használhatja a német vagy angol nyelvű nyomtatott anyagok választékát, és természetesen az elektronikai eszközök töltésére szolgáló aljzatokat, beleértve az usb portokat is.
Limuzin transzfer a repülőgéphez
A beszálláskor a személyzet aktívan keresi Önt. Nem kell bejelentkeznie semmilyen pultnál.
A földszintre kísérik, ahol az útlevélellenőrzésnél visszakapja az útlevelét, amit érkezéskor a váróteremben lead.
Az útlevél-ellenőrzésnél nem késlekedik tovább, a tisztviselő azonnal kiadja az útlevelét - azt a váróteremben való tartózkodása alatt ellenőrizték.
Ezután egy luxuslimuzinnal közvetlenül a repülőgéphez viszik.
Az értékelésem
A First Class Terminál egyértelműen a világ eddigi legjobb várója, amit személyesen meglátogattam. Nem kell túl sokáig gondolkodnom rajta.
Van azonban néhány hátránya is. Az érzéseimet ebben a rövid felsorolásban foglalnám össze:
- ✅ Privát és gyors check-in csak a First Class utasok számára - egyáltalán nem kell a főterminálba menni.
- ✅ Gyors biztonsági és útlevél-ellenőrzés
- ✅ Magas színvonalú étkeztetés
- ✅ Gyakorlatilag korlátlan mennyiségű minőségi alkohollal való ellátás
- ✅ Tágas zuhanyzók és fürdőkádak
- ✅ Ingyenes hálószobai lehetőségek
- ✅ Nem kell aggódnia, ha lekési a járatát - a váróterem személyzete megtalálja Önt a beszállás során
- ✅ Limuzin transzfer közvetlenül a repülőgéphez
- ❌ Nincs önkiszolgáló üdítőital-szolgáltatás
- ❌ Nincs kilátás az aszfaltra
- ❌ A First Class terminál elsősorban autóval való megközelítésre van tervezve - a főterminálról gyalogolni nem túl kényelmes.
A First Class repülőjegyek árait a lufthansa.com oldalon találja.
Van még kérdés?
Ha bármilyen kérdése vagy észrevétele van a cikkel kapcsolatban...
6 megjegyzések
A büfé és az a-la-carte kombinációja nagyszerűnek tűnik számomra, mindenki kiválaszthatja, ami neki megfelel. A hálószoba belülről zárható? (a biztonságérzet miatt, bár egyértelmű, hogy itt nincs veszély, de akkor is). Gondolom minden egyes személy után teljesen ki kellene takarítani és lepedőt cserélni, függetlenül attól, hogy az illető mennyi időt töltött ott? Van ezzel kapcsolatban tapasztalat? Felébreszti az embert a következő járatra? :-) Nekem például az volt a benyomásom az IAD-en az LH/Swis/TK váróban, hogy kicsit óvatosak voltak velünk, amikor azt állították, hogy a váróból közvetlenül fel lehet szállni a gépre, és még hencegtek is vele - és a fene egye meg, majdnem lemaradtunk róla, pedig tényleg ott volt a kapun való belépés (igaz, "csak" business volt). A mi hibánk persze, gondolom félrehallottuk a bejelentést, és végül mi szálltunk fel utoljára.
Persze, a hálószobák általában zárva vannak :) Ugyanúgy kitakarítják, mint a zuhanyzót.
És igen, a személyzet jóval a beszállás előtt felébreszti a vendégeket.
A First Class terminál csak akkor vehető igénybe a magasabb törzsutas-szintű utasok számára, ha rendelkeznek First Class jeggyel.
Hacsak nem változott valami, a HON-ok jegyosztálytól függetlenül hozzáférhetnek az FCT terminálhoz, amennyiben ugyanazon a napon repülnek, mint az LH csoport.
Rendben, köszönöm a figyelmeztetést.
Az önkiszolgálást elég furcsának találnám, itt pultosokat és pincéreket várnak.
De a szivarszalon számukra kockázatos munkahely, és a szakszervezet nem engedi be őket, szóval fordítva van.
szép és rendezett áttekintés, hány mérföldet használtál és mennyire volt egyszerű (elérhető jutalom járatok) a tervezés? Köszönöm szépen!
Azt írja, hogy készpénzért. A klasszikus első ez elég nehéz megtalálni jutalom járatok. Vagy jóval előre listázom, és csak egy hely van szegmensenként, vagy kb. 1-2 nappal indulás előtt listázom a szabad helyeket. Allegrisbe vagy Sense-be egyáltalán nem tudok belekerülni. Tokióba 110k mérföldért és kb 7200k felárért kaptam egy egyirányú jegyet.
A fenébe is, már alig várom. Nekem is Firstben megy a gépem Tokióba :-D U.i.: vannak még Porsche és klasszikus limuzinjaik, vagy csak a furgonok?
Ha többen vannak, akkor egy furgon, egyébként egy Porsche vagy BMW 7. Ha FRA-ban átszállással rendelkezik, az átszállás csak buszkapu esetén történik, ugyanez vonatkozik az indulási útra az első osztályú váróterem A és B váróterméből FRA-ban.
Limuzin mindig csak induláskor van FCT esetén, de oda csak átszálláskor jutsz, ha kimész és a főbejáraton keresztül lépsz be az FCT-be, mivel ha FRA-ról indulnál, akkor nincs közvetlen hozzáférés a légi oldalról.
Számítok rá, hogy kimegyek. Három és fél órám van. Tudom, hogy véget vetettek a Porschéval való kapcsolatuknak, és a SIXT-vel kötöttek szerződést, úgyhogy kíváncsi vagyok, hogy most hogy állnak a dolgok. Azt mondják, hogy a recepción lehet kérdezni, és időnként megpróbálják.
Kicsit furcsának találom a különbséget egy 7-es BMW és egy VW furgon között - nem mintha számítana, de csak a szolgáltatásban van különbség, amit akkor kapok (pusztán a luxusérzet miatt) :-) Valószínűleg nem az autók számával van a gond, hanem inkább azzal, hogy hány sofőrre lenne szükség abban a pillanatban, hiszen valószínűleg van ott egy, és ha véletlenül 8 ember menne először a géphez, akkor legalább 3 BMW 7-es sofőrre lenne szükség (az emberek általában drágábbak, mint a felszerelések/járművek, és ez ebben az esetben is igaz, ráadásul az autós cégek teljesen más feltételekkel tudnak autót biztosítani ehhez a szolgáltatáshoz, mint normál esetben).
Számomra mindenképpen jobb egy VW furgonban utazni több emberrel (furcsa utasokkal), mint egy 7-es BMW-ben :)