Kanchanaburi

Híd a Kwai folyó felett

A nyugat-thaiföldi város, ahol a vízesésekkel kiegészített természeti táj a II. világháború alatti híres Kwai-folyó feletti hí ddal kapcsolatos híres történelemmel illusztrálja, az egyik legnépszerűbb célpontja az egy- vagy kétnapos kirándulásoknak Bangkokból.

Ajánljuk még egy kirándulást a közeli barlangok egyikéhez, és különösen egy vonatutat még tovább a Nam Tok-i végállomás felé, ahol a híres Halálvasút közlekedik.

A Kwai folyó feletti híd: tények és mítoszok

Kanchanaburi városa évente akár 3 millió turistát is vonz, akik egyetlen fő látványossága, a Khwae Yai folyón átívelő vasúti híd miatt érkeznek ide.

Ez volt az egyik stratégiailag legfontosabb része a thai-burmai vasútvonalnak a második világháború idején, amikor Thaiföld japán ellenőrzés alatt állt. Az 1942-ben elvesztett midwayi csata után a japánoknak szárazföldi úton kellett pótolniuk a tengeri utánpótlási útvonalakat, és a burmai Rangunból a thaiföldi Bangkokba vezető vonal volt az, amely fontos közlekedési ütőérként szolgált.

A Kanchanaburi hidat különösen Pierre Boulle francia író tette híressé A híd a Kwai folyón című regényével, amelyből 1957-ben azonos című film is készült. Pierre Boulle valós eseményeken alapuló, Kanchanaburiban játszódó fiktív regényt alkotott.

De mi a helyzet a Kwai folyó hídjával a való életben?

A thai-burmai vasútvonal építése során valóban épült egy kulcsfontosságú híd Kanchanaburiban, de az eredetileg fából készült, és a mai hídtól mintegy 100 méterrel feljebb állt a folyón. Az eredeti fahídnak ma már nyoma sincs.

Egy új vasbeton hidat építettek a jelenlegi nyomvonalán 1944-től, de 1945-ben a bombázások súlyosan megrongálták, és a mai formájában csak a második világháború után, az 1940-es évek végén és az 1950-es évek elején épült meg.

Bár a regény a Kwai folyónál játszódik, 1942-ben a pálya mentén, kicsit délebbre folyó folyót "Khwae"-nek, azaz Kwai-nak nevezték. A folyót, amelyen a hidat építették, akkoriban Mae Klongnak (és nem Mekongnak) hívták.

Amikor a Híd a Kwai folyón című film 1957-es bemutatója után turisták tömegei kezdtek el özönleni a területre, gyakori volt a félreértés, hogy a Kwai folyón átívelő híd valójában a Mae Klongon vezet át. Ezért az 1960-as évek első felében úgy döntöttek, hogy a Mae Klongnak ezt a részét átnevezik Khwae Yai-ra (Nagy Forrás folyó), és ezzel egyidejűleg az eredeti Kwai-t átnevezik Khwae Noira (Kis Forrás folyó). A Mae Klongot azóta a két "Kwai" összefolyásáig tartó folyóként emlegetik.

Súlyosbítja a helyzetet, hogy a híres filmet egyáltalán nem Thaiföldön, hanem a Srí Lanka-i Kitulgala közelében forgatták.

Így, míg a mai Kwai-híd ma valóban a Kwai folyón ível át, a regény idején a Mae Klong folyón ível át, és egészen másképp nézett ki...

A halálvasút és a Tham Krasae híd

A Kwai folyón átívelő hídtól mintegy 40 percnyi vonatútra talán még nagyobb turistamágnes fekszik. A Kanchanaburi és a burmai Thanbyuzayat közötti vonalszakasz volt a legnagyobb kihívás megépítése.

A vonal építését helyi munkások végezték hadifoglyokkal együtt, és a japánok nem voltak tekintettel semmiféle biztonságra. Az embertelen körülmények és a zord, fülledt és forró éghajlat miatt több mint 90 000 ázsiai munkás és akár 12 000 hadifogoly (főként britek, hollandok és ausztrálok) halt meg a thai-burmai vasútvonal építése során.

Az építkezés nehézségeit legjobban a Tham Krasae híd szemlélteti, amely mintegy 300 méter hosszú, szorosan követi a Kwai folyó feletti sziklát. A Tham Krasae híd és a hozzá tartozó barlang a környék legnagyobb turisztikai látványossága.

A híd mindkét végén mindig található egy-egy vonatmegálló. Mindig mindkét megállónál le- és fel lehet szállni, így a vonattal át lehet kelni a hídon, majd gyalogosan átkelni rajta, és a másik oldalról visszatérni. Egy óra és háromnegyed óra szabadidőd lesz, amíg a vonat Tham Krasae-től Nam Tokig és vissza közlekedik. Ez alatt az idő alatt lesz időd arra, hogy a helyi piacon egyél, lefotózd a közeli barlangot, és esetleg átsétálj a síneken a másik állomásra.

Ha egy rövid megálló az erdők, mezők és meredek partok idilli vidékén nem elég, szállj meg a luxus Suan Sai Yok Resortban ****, ahol az árak 44 eurótól kezdődnek, vagy a népies, teljesen berendezett Saiyok River House-ban, ahol éjszakánként 10 eurótól szállhatsz meg.

Szállás Kanchanaburi

Az út Bangkokból kerülő úton is megtehető, de a kényelem érdekében mindenképpen javasoljuk, hogy legalább egy éjszakára maradjunk itt. Ha szeretnéd egy kicsit felfedezni a környező hegyeket, nyugodtan maradj tovább.

A városban igazán nagyszerű a szálláskínálat, az olcsó hostelektől a gyönyörű szállodai üdülőhelyekig. Nézze meg konkrét tippjeinket:

  • Kanchanaburi City Hotel *** - egy olcsó, jó minősítésű hostel, éjszakánként 26 eurótól, mindössze 100 méterre a Kwai folyó hídjától.
  • River Kwai View Hotel *** - az egyetlen szálloda, amely közvetlenül a Kwai-hídra néz, árai 44 eurótól kezdődnek éjszakánként.
  • Dheva Mantra Resort ***** - 5*-os luxus üdülőhely kb. 1,5 km-re a hídtól, a város nagyon csendes részén, közvetlenül a folyó partján, kedvező árak 59 eurótól éjszakánként.

Közlekedés Kanchanaburiba és vonatmenetrend

A város Bangkoktól 145 km-re nyugatra fekszik, és könnyen megközelíthető autóval és tömegközlekedéssel.

Vonat

A legtöbb turista a vonatot használja közlekedésre, mivel maga az utazás a Halálvasúton az egyik legnagyobb turisztikai élmény. A fő turisztikai szakasz azonban csak Kanchanaburitól a Tham Krasae hidakon át Nam Tokig tart.

A Bangkokból Kanchanaburiba vezető út sík és viszonylag eseménytelen, de élénk és nagyon olcsó. A hátránya a járatok gyakorisága, mivel a Bangkok (Thon Buri) - Kanchanaburi - Nam Tok útvonalon naponta csak 2 járat közlekedik.

  • Thon Buri (Bangkok) - Kanchanaburi állomás: az út 2,5 órát vesz igénybe és 100 thb-ba kerül.
  • Thon Buri állomás (Bangkok) - Tham Krasae: az út 3,5 órát vesz igénybe és 100 thb-ba kerül.
  • Thon Buri állomás (Bangkok) - Nam Tok: az út 4,5 órát vesz igénybe és 100 thb-ba kerül.
  • Kanchanaburi - Tham Krasae: az út egy órát vesz igénybe, az útiköltség 100 thb

A külföldiek számára az ár ezen az útvonalon egységes, és bárhová is utazik, 100 baht. A jegyeket nem lehet előre lefoglalni, de Tham Krasae állomáson történő felszállás esetén a kalauztól megvásárolhatók. Fizetni mindig csak készpénzzel lehet.

  • Indulások Thon Buriból Nam Tok felé: 7 :45 és 13:45
  • Indulások Kanchanaburiból Nam Tok felé: 6:05, 10:30, 16:20
  • Indulások Nam Tokból: 5:20, 12:55, 15:30 (az utolsó járat csak Nong Pladuk állomásig közlekedik, Bangkokig nem).
  • indulások Kanchanaburiból Thon Buri felé: 7:19, 14:48
  • indulások Tham Krasae-ból Nam Tok felé: 7:35, 11:48, 17:48
  • Tham Krasae-ból Kanchanaburi felé: 5:57, 13:36, 16:10

A legfrissebb menetrendekért látogasson el a Thai Railways hivatalos weboldalára, a railway.co.th-ra, amely azonban csak thaiföldi IP-címekről érhető el. A menetrendek azonban csak minimálisan változnak, és ha változnak is, akkor csak néhány perccel.

Kanchanaburiban a vonatok két állomáson állnak meg. Kanchanaburi főpályaudvara a város központjában található, de a turisták körében népszerűbb állomás a Saphan Khwae Yai, közvetlenül a Kwai folyó hídjánál, ahol szintén minden vonat megáll.

Busz

Jelentősen forgalmasabb közlekedést kínál a busz, vagy inkább a legtöbb esetben a kisbusz vagy a furgon. Bangkokból Kanchanburi felé egész nap kétszer óránként közlekednek járatok. A bangkoki járatok túlnyomó többsége a Mochit buszpályaudvarról indul, és a Déli buszpályaudvaron is megáll (további információkért lásd a Bangkok-kalauzban ).

Kanchanaburiban a fő buszpályaudvaron áll meg, amely a város központjában található, körülbelül 3,5 km-re a Kwai folyó feletti hídtól(a pontos elhelyezkedésért lásd a térképet).

Nem szükséges előre tájékozódni a menetrendekről. A buszok/járatok félóránként közlekednek. Az első járat Kanchanaburiból 4:00-kor, az utolsó 19:00-kor indul. Bangkokból az első járat 5:00-kor, az utolsó 19:50 körül indul.

A Bangkokba szóló jegyek 150 thb-ba kerülnek, és készpénzben kell fizetni a peronon kívüli jegypénztárnál.

Mit érdemes megnézni

Fedezze fel az összes látnivalót Thaiföld-ban.

Ez a cikk tartalmazhat partneri linkeket, amelyekből szerkesztőségünk jutalékot kaphat, ha rákattint a linkre. Lásd a Hirdetési irányelvek oldalunkat.