Hraunfossar

Nyugat-Izlandon a Langjökull vulkán a 2. legnagyobb gleccsert alakította ki, és ezzel egyidejűleg kiterjedt lávamezőket hozott létre, de a turisták által leginkább ismert gleccser könnyen megközelíthető nyugati oldalán található.

Hasonlítsa össze az autóbérleti díjakat Izlandon

Láva-vízesés

Az itteni lávamezőhöz kapcsolódó kőzet nagyon porózus, részben a kifejlett növényzet, részben a különleges geológiai viszonyok miatt. A vízáteresztő lávamező így lehetővé teszi a talajvíz felszínre szivárgását, ami számos, akár 300 méter hosszúságú kis vízesés kaszkádját hozza létre, amelyek a bokrok és a kiszáradt lávacsomók között szövődve a Hvítá folyóba ömlenek.

Mivel a Hraunfossar-vízesés a part teljes hosszában merőlegesen ömlik a folyóba, ideálisan a túloldalról lehet megtekinteni, ahol egy 1,5 km hosszú túraútvonalat építettek ki számos kilátóval.

Hogyan juthat el oda?

Hraunfossar bármilyen autótípussal könnyen megközelíthető, és viszonylag közel van Reykjavíkhoz - mindössze kb. 126 km-re (lásd az útvonaltérképet).

Az 1-es úton haladjon észak felé, amíg el nem éri a jobbra kanyarodó 50-es utat, amelyet követ, amíg el nem éri az 518-as helyi útra való kanyarodást. Ezen a kereszteződésen azonban valójában egyenesen kell haladnia, mivel az 50-es út balra kanyarodik. Innen már csak a Hraunfossar felé vezető jelzéseket kell követnie.

Szállás

Hraunfossar környéke jó hely lehet éjszakázásra, ha a Westfjordok felé tart. A vízeséstől nem messze viszonylag olcsó, éjszakánként 110 eur körüli vendégházakban szállhat meg, mint például a nagyra értékelt Steindórsstadir vendégház.

Mit érdemes megnézni

Fedezze fel az összes látnivalót Izland-ban.

Ez a cikk tartalmazhat partneri linkeket, amelyekből szerkesztőségünk jutalékot kaphat, ha rákattint a linkre. Lásd a Hirdetési irányelvek oldalunkat.