Wizz Air késő és törölt járatok

Törölték vagy legalább 2 órát késik a Wizz Air járata? Akkor jogosult személyenként 600 euróig terjedő kártérítésre.
A kártérítést közvetlenül a légitársaságtól vagy egyszerűen és ingyenesen igényelheti a szakosodott ügynökségektől.
A 261-es EK-rendelet szerinti kártérítés a Wizz Air által üzemeltetett valamennyi járatra vonatkozik.
Kivételt képez a külön erre a célra létrehozott, hivatalosan az Egyesült Arab Emírségekben székhellyel rendelkező Wizz Air Abu Dhabi egység. Ennek a légitársaságnak a járataira (jegykód: "5W") csak akkor vonatkozik a kártalanítás, ha az EU-n belüli repülőtérről indulnak.
A Wizz Air járatának késése
Ha az indulási repülőtéren legalább 2 órás késést tapasztal, a Wizz Air köteles a késés hosszával arányos ingyenes frissítőt biztosítani Önnek.
Ha az érkező repülőtéren a késés hossza 3 óra vagy annál hosszabb, akkor a két repülőtér közötti távolságtól függően 250 eurótól 600 euróig terjedő pénzügyi kártérítésre is jogosult.
Ön csak akkor jogosult pénzügyi kártérítésre, ha a Wizz Air hibás a késésért. További információért lásd: Kártérítés járatkésés esetén.
Távolság | Késés | Kártérítés |
---|---|---|
1 500 km-ig | 3h+ | 250 euró |
1 500 és 3 500 km között | 3h+ | 400 eur |
3 500 km felett | 3h+ | 300 eur |
3 500 km felett | 4h+ | 600 euró |
Törölt járat a Wizz Airrel
Ha a Wizz Air több mint 14 nappal az indulás előtt törli a járatát, jogosult az ingyenes időpont módosításra vagy az eredeti jegyár visszatérítésére.
Ha azonban járatát kevesebb mint 14 nappal az indulás előtt törlik, automatikusan jogosult 600 euróig terjedő pénzügyi kártérítésre is.
A kártérítés csak akkor jár, ha a légitársaság törli a járatot, és nem előre nem látható körülmények miatt.
Erről bővebben a Repülőjárat törlése esetén járó kártérítés című cikkben olvashat.
Hol igényelhet kártérítést
A Wizz Air a wizzair.com/refunds-and-compensations oldalon külön kapcsolattartási űrlapot biztosít a kártalanítással kapcsolatban.
A légitársaságok azonban gyakran igyekeznek elkerülni a kártérítést, és az egész igénylést semmibe véve és hazudozva elhúzni, ezért forduljon közvetlenül az ügynökséghez.
Van még kérdés?
Ha bármilyen kérdése vagy észrevétele van a cikkel kapcsolatban...
3 megjegyzések

Pontosan egy hónapja és 4 napja várok a visszatérítésre, és még mindig semmi. A bot a chatben azt mondja, hogy folyamatban van, most pontosan mit tegyek? Köszönöm a tanácsot.
Panaszt a honlapjukon található űrlapon keresztül tehet.

Köszönjük szépen!
Még ha a Wizzair kifogások nélkül meg is adja a kártérítést, ez nem jelenti azt, hogy azt egyhamar látni fogja a számláján. A kedvenc trükkjük (általában) az, hogy megvárják a saját 30 napos időszakuk végét (néha még az utolsó napon sem jelentkeznek), mielőtt úgy tesznek, mintha küldenének neked valamit. És még ha gyorsan el is kérik a számlaadataidat, és megígérik, hogy 10 munkanapon belül a számládon lesz, akkor is várhatsz talán 20 napot, és semmi sem történik, amíg nem emlékezteted őket. Aztán majd azt mondják, hogy most adták be a fizetést, és 10-20 munkanapot vesz igénybe, szóval akkor szépen összeadódik.
https://www.apf.gv.at/en/agency-...ights.html Ha Ausztriába vagy Ausztriából repülsz és a Wizzair nem akar tudni a kötelezettségeiről, vedd fel a kapcsolatot . Előbb-utóbb megkapják tőlük a kártérítést és nem kell százalékot fizetned egy magánügynökségnek.

Nagyon örülök, hogy nem kellett várnom a Wizzairre, vagy emlékeztetnem magam, bár már elképzeltem.
Tavaly egy kérés után két-három héten belül kompenzáltak (az akkor új BUD-IST útvonalon technikai probléma miatt bekövetkezett késés miatt).
Gondolom, Váradi hálás volt az új isztambuli résidőkért, ahol a Wizzair a hagyományos Turkish Airlines (IST-re) vagy a Pegasus Airlines (SAW-ra) mellett BUD-ról is elkezdett repülni.
Már majdnem egy hónapja foglalkozom ezzel. Néhány nappal az űrlap kitöltése után 10 napon belül ígérték a pénzt, és kérték az adataimat, amit azonnal el is küldtem. Majdnem egy hónappal az elküldés után a kisujjukat sem mozdították, ezért emlékeztettem őket, mire kaptam egy üzenetet, hogy beírták a kifizetést, és 10-20 napon belül a számlámon kell lennie, ami számomra egyértelművé teszi, hogy ezt szándékosan csinálják, hogy minél jobban késleltessék a kifizetést. Korábban is alkalmaztak már ilyen időhúzó taktikát velem szemben, amikor arról próbáltak meggyőzni, hogy nem vagyok jogosult semmire. Először 30 napig hagyták, hogy a dolog elmérgesedjen, majd megpróbálták kibeszélni magukat a dologból. Tulajdonképpen történt előrelépés. 😂
Jó napot kívánok, a Wizzair egy nappal elhalasztotta az indulásunkat: (Eredeti dátum 8.8. 18.8.2025 .... Módosítás: 9.8.-19.8.2025-re (2024.9.30-án vettem a jegyeket, és 2024.10.12-én küldték az információt). Lemaradtam a változásról az emailben... így nem fogadtam el és nem is reagáltam rá semmilyen módon, tegnap tudtam meg. Jelenleg (3 héttel az indulás előtt) lemondhatom a járatot ingyenesen és visszakaphatom a wizz kreditet vagy pénzt? Mert kiderült, hogy az időpont egyáltalán nem megfelelő. Olvastam, hogy erre jogosult vagyok. Hogy a járat egy nappal történő megváltoztatása (a légitársaság által) lemondásnak minősül... és hogy jogom van vagy elfogadni a módosítást, vagy teljes visszatérítést kapok. Ez igaz? Viszont amikor megpróbáltam törölni a járatot, kiderült, hogy nem kapok visszatérítést (lásd a mellékelt scrennshot-ot)... Az AI chat-bottal való kommunikáció őrületes és nem vezet sehova. És ha az ember rákattint a lényegre, akkor rendszerhibát ír...... Ugh... Töröljem 0 Kč visszatérítéssel .... és utána reklamáljak? Vagy ne töröljem a járatot (hogy ne mondjak le semmit) és utána reklamáljak? Köszönöm Tomas
Ha nem látja a jóváhagyás, módosítás, törlés lehetőségét, akkor ne zavarja meg a szokásos módon. Próbálja ki a chatbotot a Facebookon/Messengeren keresztül, ez legutóbb felajánlotta a kapcsolatot egy ügynökkel, ellentétben a közvetlenül a weben keresztül elérhető chatbottal. Ha ez nem működik, keresd meg a cseh helyi számukat a honlapon, és magyarázd el, hogy eltűntek a lehetőségek, és hogy le kell mondanod és vissza kell kapnod a pénzed (különben díjat kell fizetned). Ha elfogyott a hitel, kérhetsz átutalást az űrlapon keresztül.