Kuala Lumpur - metró

A Petronas-torony részlete

Kuala Lumpurban a metró és a városi vasút a tömegközlekedés fő közlekedési eszköze.

Itt többféle közlekedési mód és társaság is működik, és egyes átszállásokhoz újból új jegyet kell váltani.

Foglalja le előre szállodáját KL-ben

Metrójegyek

A viteldíjakat a megtett távolság alapján számítják ki.

Ha ugyanazon társaság útvonalai között váltasz, nem kell új jegyet venned a váltáskor - a Rapid KL vagy a KTM hálózat bármelyik vonalán kiválaszthatod a célállomásodat a gépben.

Ha viszont társaságot vált, és például a Batu Cavesből a metróhoz közlekedő KTM-vonalról száll át (vagy fordítva), mindig új jegyet kell váltania.

Árak és a viteldíj fizetésének módja?

Az árak alacsonyak, és a megtett távolságtól függően általában 2 és 3,50 myr közötti összeget kell fizetni.

A fizetési mód a fuvarozótól függően némileg változik.

Rapid KL - metró, egysínű vasút

Az állomáson az automatában kiválasztod az úti célodat. Kap egy tokent, amelyet a belépéskor a forgókapuhoz rögzít, a kijáratnál pedig a forgókapuhoz illeszti, ahol megmarad.

A tokenért az automatában készpénzzel vagy kártyával fizethet.

Másik lehetőségként fizethet Touch 'n Go kártyával is, amelyet csak be- és kilépéskor kell bedugni a forgóajtókorlátba.

Ezzel a kártyával a viteldíjak általában 0,20 mr-0,30 mr olcsóbbak, mint a token vásárlásával. A kártya kibocsátása azonban 10 myr-ba kerül, ezért nem nagyon éri meg.

A Touch 'n Go vásárlásának részleteit a Közlekedés fejezetben ismertetjük.

A metróban saját érintésmentes kártyával történő fizetés egyelőre nem lehetséges.

KTM vonatok

A KTM 1-es, 2-es és 10-es vonatokon (például a Batu Cavesbe való utazáskor) háromféleképpen lehet jegyet vásárolni:

  • jegyautomatából vagy a jegypénztárban (mint a metróban).
  • Touch 'n Go kártya csatlakoztatásával a forgóajtókapuhoz.
  • a saját Visa vagy MasterCard kártyáját a forgókapuhoz csatlakoztatva.

Napijegy

Napijegyet is vásárolhat a MyCityPass oldalon. Ehhez azonban szükség van egy Touch 'n Go kártyára, amelyre a viteldíjat fel lehet tölteni, ami 10 mFt többletköltséget jelent.

  • 1 nap 10 myr-ért
  • 2 nap 18 myr-ért
  • 3 nap 25 myr-ért

Ez a jegy érvényes Kuala Lumpur összes metró-, kisvasúti és vonatvonalára, valamint a Rapid KL buszaira.

Ahhoz azonban, hogy a viteldíj megérje, egy nap több mint 8 alkalommal kellene utazni, ha egy utazás átlagárát 2,50 myr körül számoljuk.

A Touch 'n Go kártyára csak az egyes metró- és vasútállomásokon található személyzettel ellátott jegypénztáraknál töltheted fel a napi viteldíjat.

Kuala Lumpur-i metróvonalak

A várost jelenleg 6 metróvonal (MRT és LRT), 1 monorail vonal, 2 elővárosi magasvasútvonal és 2 gyorsvonatvonal szolgálja ki a Kuala Lumpur KUL repülőtérre.

A Subang SZB kisrepülőtérre közlekedő 10-es vonat hosszú ideje nem közlekedik.

A metró és az elővárosi vonatok nem egy egységes rendszert alkotnak, hanem 2 különböző társaság üzemelteti őket, amelyek nem ismerik el egymás jegyeit.

  • A Rapid KL üzemelteti az összes metróvonalat, amelyek fel vannak osztva "MRT"-re (hagyományosabb metró, amely nagyrészt a föld alatt fut a központban) és "LRT"-re (könnyűvasút, amely inkább a föld felett fut).
  • AKTM üzemelteti az elővárosi vonatokat
  • A KLIA Ekspres két vonatvonalat üzemeltet a KLIA felé.

De az egyszerű utas nem fogja tudni a különbséget.

Van egy teljesen felemelt egysínű vasút is, amely a városközponton keresztül közlekedik.

  • Sötétkék 1-es vonal - észak-déli vonal és a turisták számára fontos vonal a Batu Caves felé.
  • Red Line 2 - főleg a nyugati és délnyugati elővárosokat kiszolgáló vonal.
  • Narancssárga vonal 3 (Ampang vonal) + Barna vonal 4 (Sri Petaling vonal) - KL északi külvárosait köti össze a városközponttal. A Chan Sow Lin állomáson az útvonalak kettéválnak, a 3-as vonal kelet felé halad tovább az Ampang állomásig, míg a 4-es vonal délre, a buszpályaudvar felé fordul.
    • Gyakoriság - 3-10 perc
    • Legfrissebb indulási idők - myrapid.com.my/bus-train/rapid-kl
    • Titiwangsa (3. + 4. vonal) - népszerű Titiwangsa Park szökőkúttal
    • Sultan Ismail (3. + 4. vonal) - kb. 10 perc séta a Chow Kithez.
    • Masjid Jamek (3 + 4-es vonal) - Jamek mecset, Merdeka tér
    • Plaza Rakyat (3. és 4. vonal) - Merdeka 118 felhőkarcoló
    • Hang Tuah (3. és 4. vonal) - Berjaya Times Square Vidámpark és átszállás a Bukit Bintang felé tartó egysínű vasútra.
    • Chan Sow Lin (3. és 4. vonal) - átszállás a sárga vonalra a KLCC és Putrajaya irányába
    • Bandar Tasik Selatan (4-es vonal) - fő távolsági buszpályaudvar (lásd: Hogyan juthat el ide).
  • 5-ös világos piros vonal (Kelana Jaya vonal) - a legelterjedtebb járat a főpályaudvart köti össze a modern központtal, és kiszolgálja az északi (Gombak) és déli (Putra Heights) nagy lakónegyedeket is.
  • KLIA Ekspres (6-os vonal) - gyorsvonat megállás nélkül közlekedik a KL Sentral és a KLIA között.
  • KLIA Transit (7-es vonal) - gyorsvonat közlekedik a KL Sentral és a KLIA között, megállóhelye Putrajaya.
  • Monorail (8-as zöld vonal) - főként Kuala Lumpur központi területén közlekedik. Fontosabb állomások: Félpályás metróvonal:
  • Sötétzöld vonal 9 (Kajang Line) - az egész Kuala Lumpurt keletről nyugatra átszelő útvonal.
  • Barna 10-es vonal - a Subang repülőteret kiszolgáló útvonal hosszú időre leállt.
  • Világoskék 11-es vonal - csak a nyugati külvárosok lakónegyedeit kiszolgáló útvonal.
    • 2026-tól lesz üzemben
  • Sárga 12-es vonal - Kuala Lumpurt Putrajayával összekötő útvonal.
    • Gyakoriság - 5-10 perc
    • Utolsó indulási időpontok - myrapid.com.my/bus-train
    • Kampung Batu - átszállóállomás a Batu Cavesbe tartó KTM vonathoz.
    • Titiwangsa - népszerű Titiwangsa park szökőkúttal.
    • Ampang Park - kb. 15 perc séta a Petronas ikertornyokig.
    • Persiaran KLCC - KLCC Park és a Petronas ikertornyok
    • Putrajaya Sentral - Malajzia közigazgatási fővárosa Putrajaya

Top 10 szálloda KL központjában

Kuala Lumpur metró- és vasúti térképek

Kuala Lumpur összes vasútvonalának hivatalos és meglehetősen áttekinthető térképét a myrapid.com.my/rapid-kl-integrated-transit-map oldalon találja.

Menetrendek és időközök

Kuala Lumpurban minden metró (MRT és LRT) és egysínű vasútvonal reggel 6:00-kor indul a végállomásokról. Az utolsó járatok 23:30 és 00:15 között indulnak a végállomásokról.

A metróvonalakon a járatok 5 és 10 perc között változnak, reggel és délután rövidebbek, délben és hétvégén hosszabbak (de legfeljebb 10 percig).

A leghosszabb, 60 és 90 perc közötti intervallumok az 1-es és 2-es KTM-vonalakon vannak.

Metrószerelvények

Minden metrószerelvény modern és légkondicionált. Néha túlklimatizáltak, és nem ritka a 15 fokot is meghaladó hőmérsékletkülönbség a vonaton kívül és belül.

A vonatok és az állomások makulátlanul tiszták, és Kuala Lumpurban metróval utazni nagyon biztonságos.

Csak nők számára fenntartott kocsik

Mivel Malajzia túlnyomórészt muszlim ország, minden vonat közepén 2-3 kocsi van, amelyek kizárólag nők számára vannak fenntartva.

Ezek a kocsik egyértelműen fel vannak tüntetve.

A metróállomások felszereltsége

A Sárga vonal legújabb állomásain általában ingyenes WC-k vannak, de ez a többi vonalon nem szokványos.

Minden állomáson van jegykiadó automata és jegypénztár, amely jegyeket vagy Touch 'n Go kártyákat is árul.

A nagyobb állomásokon számos kis üzletet vagy akár italautomatát is találhat, de ez inkább a legnagyobb átszállóállomásokon található kivétel.

A metróvonalak automatikusak, így a peron és a vonat között üvegfal van, automata ajtóval.

Ez a cikk tartalmazhat partneri linkeket, amelyekből szerkesztőségünk jutalékot kaphat, ha rákattint a linkre. Lásd a Hirdetési irányelvek oldalunkat.

Van még kérdés?

Ha bármilyen kérdése vagy észrevétele van a cikkel kapcsolatban...

0 megjegyzések

Bejelentkezés a Cestee-be

... az utazási közösség világszerte

Folytatás a Facebookkal

Nincs még utazási számlája? Regisztráljon