Mi a teendő, ha a légitársaság megváltoztatja vagy törli a járatát?

Indulási tábla

Annak ellenére, hogy a légitársaságok igyekeznek a lehető legjobban követni a járatok menetrendjét, a járatváltoztatások vagy akár a járattörlések viszonylag gyakoriak.

A légiközlekedés számos tényezőtől függ, például az új repülőgépek késedelmes leszállításától a gyártóktól, vagy akár csak a rossz időjárástól, amely alatt nem lehet repülni.

Számos módosítást és törlést tapasztaltunk már saját bőrünkön, és ebben a cikkben megosztjuk veled tapasztalatainkat.

Hogyan értesülhetek a járatom változásáról?

A légitársaság mindig köteles tájékoztatni az utasokat a változásokról, amint tudomására jutnak.

Általában a jegyvásárláskor megadott e-mailben kapja meg az információt (rendszeresen ellenőrizze a spam mappáját), néha a légitársaság üzenetet küld a telefonszámára is.

Ha a légitársaságnak van mobilalkalmazása, javasoljuk, hogy töltse le azt - néha a járatváltozásokról szóló értesítéseket az alkalmazáson keresztül is elküldik értesítésként.

Mindenképpen érdemes azonban időről időre manuálisan is ellenőrizni a foglalását, akár a légitársaság weboldalán, akár annál a kereskedőnél, akinél a járatot lefoglalta.

Hogyan kell ezt megtenni? A járatfoglalás ellenőrzése című cikkünkben leírjuk, hogyan kell ezt megtenni.

Változás a járat menetrendjében vagy törlés?

A gyakorlatban két helyzettel találkozhat: az időpontok megváltoztatásával vagy a járat teljes törlésével.

Néha csak néhány percről van szó, máskor akár a járatot is áthelyezhetik egy másik időpontra.

Ritkábban előfordul a járat teljes törlése. Az eljárás azonban ebben az esetben többé-kevésbé ugyanaz, mint az időpontváltásnál.

Bizonyos esetekben a járatváltoztatásért akár 600 eurós kártérítést is kaphat:

  • ha az EU valamelyik repülőteréről bármelyik légitársasággal repül.
  • ha Ön bárhová repül egy EU-ban bejegyzett légitársasággal
  • ha a légitársaság kevesebb mint 14 nappal az indulás előtt értesíti Önt a változásról, és ha Ön több mint 3 órát késve érkezik meg úti céljához.
  • Részletes útmutatásért lásd: Hogyan kaphatok kártérítést késett járatért?

Indulás előtt több mint egy nappal történő módosítás

Leggyakrabban a járatok menetrendjének és időpontjának módosítására az indulás előtt 1-3 hónappal kerül sor.

Ebben az esetben három lehetősége van:

  • Ne tegyen semmit. Ha az időváltozás csak kozmetikai jellegű (gyakran +- 10 perc), vagy az új időpontok jobban megfelelnek Önnek, mint a régiek, akkor ne tegyen semmit. A légitársaság úgyis automatikusan átfoglalja Önt az új járatra. Néhány légitársaság megerősítést kér erről a változásról egy link segítségével, amelyet általában e-mailben küldenek.
  • Keressen egy másik útvonalat. Ha az új időpontok nem felelnek meg önnek, de önnek is repülnie kell, a légitársaságnak fel kell ajánlania egy másik útvonalra való átfoglalást, néha akár egy másik légitársaságra is.
  • Szerezze vissza a pénzét. Ha az új időpontok nem felelnek meg Önnek, és nem kell repülnie, kérheti a teljes járat törlését és a teljes összeg visszatérítését.

Másik útvonal keresése

Egyes nagyobb légitársaságok lehetővé teszik az utasok számára, hogy mobilalkalmazásukon vagy az interneten (a járatváltoztatási e-mailben küldött linken keresztül) alternatív járatot találjanak, vagy automatikusan átfoglalják őket egy másik járatra.

Ha nem elégedett az automatikus átfoglalással, akkor fel kell vennie a kapcsolatot a légitársasággal, és kérnie kell egy alternatív változást.

A Lufthansa (és az LH-csoporthoz tartozó többi légitársaság, például az Austrian és a Swiss) esetében nagyszerű személyes tapasztalataim vannak azzal kapcsolatban, hogy a légitársaságok hogyan viszonyulnak a járatváltáshoz. A helyettesítő járatot mindig magam tudtam megtalálni az alkalmazásban.

A másik járatra való átfoglalás szabályai nem általánosak, minden légitársaságnak megvannak a saját szabályai. De a gyakorlatban ezek érvényesek:

  • A légitársaságnak a lehető leghamarabb el kell juttatnia Önt a célállomásra.
  • ingyenes helyettesítő járat felajánlása
  • saját maga intézze az átfoglalását egy másik partner légitársaságra
  • visszatérítés esetén mindig valódi pénzt kell felajánlaniuk, nem csak a jövőbeli jegyvásárlásra vonatkozó krediteket

Ezzel szemben a légitársaság nem felelhet meg ezeknek a követelményeknek:

  • visszatolja a repülési időt, hogy az eredetileg tervezett időt töltse a célállomáson
  • átfoglalja Önt egy teljesen más városba tartó járatra (egyes légitársaságok ezt lehetővé teszik, például a Wizz Air).

Különösen a nagy légitársaságoknál sokkal nagyobb a rugalmasság - több járatuk és több partner légitársaságuk van, amelyekhez szintén átfoglalhatják Önt.

A fapados légitársaságoknál vagy a nagyon kis légitársaságoknál általában kisebb a variabilitás.

Átütemezés a repülőtéren

A légitársaságok akár percekkel a tervezett indulás előtt is törölhetnek vagy késleltethetnek egy járatot.

A leggyakoribb ok a rossz időjárás vagy a repülőgép műszaki hibája.

Ebben az esetben a repülőjegy megváltoztatása egyszerű - mindig közvetlenül a helyszínen, a légitársaság munkatársaival tárgyalhat.

A légitársaságnak alternatív járatot kell szerveznie a végső célállomásra, akár más útvonalon, más társaságokkal, akár esetleg egy nappal később. Ebben az esetben a légitársaság köteles étkezést és szállodát is biztosítani.

  • ℹ️ Ezen a weboldalon leírjuk tapasztalatainkat a repülőtérről a városközpontba való eljutással kapcsolatban, és ajánljuk a világ legjobb látnivalóit, amelyeket érdemes felkeresni.

Hogyan léphetek kapcsolatba a légitársasággal?

Ezek a leggyakoribb módjai a légitársasággal való kapcsolatfelvételnek:

  • telefonon
    • az esetek túlnyomó többségében a leggyorsabb megoldás
    • gyakran az egyetlen lehetséges megoldás, sok légitársaság nem engedélyez más kapcsolattartást
    • egyes légitársaságok (nekem például rossz tapasztalatom volt az Air Mauritiusszal ) nem rendelkeznek ingyenes telefonvonallal, így nincs más választásod, mint külföldre telefonálni, magas díjakkal.
  • webes/mobilalkalmazáson keresztül
    • főleg a nagy légitársaságok gyakran lehetővé teszik a váltást a "Foglalások kezelése" stb. menüponton keresztül, ahol te magad választhatod ki a járatot
    • a kisebb légitársaságoknál ez a lehetőség általában nem áll rendelkezésre
  • közösségi hálózatokon keresztül
    • ha nincs kedved telefonálni, megpróbálhatod felvenni a kapcsolatot a légitársaságok hivatalos profiljaival a Facebookon / Messengeren / Instagramon.
    • néha a légitársaságok ügynökei gyorsan reagálnak és képesek megoldani a problémát (nekem jó tapasztalatom van a TAP-pal)
    • azonban ez a lehetőség nem mindig elérhető és nem mindig működik megbízhatóan
  • e-mail
    • ez a lehetőség csak akkor ajánlott, ha hosszú idő van az indulásig
    • a légitársaságok gyakran csak néhány hét múlva válaszolnak az e-mailekre, vagy egyáltalán nem is válaszolnak

Mi a teendő légitársaság csődje esetén?

Ez egy olyan helyzet, amikor az utasnak általában szinte semmilyen érvényesíthető joga nincs.

  • Saját költségén kell gondoskodnia a helyettesítő járatról.
  • nem kapja vissza a pénzét a csődbe ment légitársaságtól.
  • az egyetlen esélye, ha "visszaterhelést" kér a bankjától vagy a kártyakibocsátótól, vagy ha biztosítást köt a társaság csődje ellen.

Gyakran ismételt kérdések

Mi történik, ha a változás csak egy szegmenst érint?

A teljes foglalás módosítását kérheti, nem csak egy adott járatot.

Átfoglalhat-e a légitársaság egy rosszabb csatlakozású járatra?

Igen, előfordulhat, hogy egy rosszabb légitársasággal (például rosszabb ülésközzel) kínálnak Önnek alternatívát. Ha a módosítás nem felel meg Önnek, kérheti a légitársaságtól, és ha van másik alternatíva, akkor azt is kérheti.

Visszautasíthatom a javasolt változtatásokat?

Igen, ha egyetlen alternatíva sem felel meg Önnek, mindent visszautasíthat, és kérheti a teljes visszatérítést.

Van még kérdés?

Ha bármilyen kérdése vagy észrevétele van a cikkel kapcsolatban...

1 comment

Bejelentkezés a Cestee-be

... az utazási közösség világszerte

Folytatás a Facebookkal

Nincs még utazási számlája? Regisztráljon