Kairó - metró

Kairó

Kairó 1987-ben szerzett egy afrikai elsőséget: a kontinens első olyan városa lett, amely teljes értékű metróval rendelkezett, és még mindig csak egyike annak a három afrikai városnak, ahol van metró (a többi Algír és Lagos).

Hotelek keresése metróállomások közelében

Kairó metrója ma már a tömegközlekedési rendszer nélkülözhetetlen része, naponta több tízezer embert szállít a külső településekről a városközpontba és vissza. A látogatók és a turisták is használják a metrót, bár az nem jár az összes turisztikai látványossághoz, így inkább a taxik, az Uber vagy a gyaloglás kiegészítője.

Kairói metróvonalak

Kairóban 3 metróvonalat fog használni, a negyedik vonal építés alatt áll, valamint a harmadik vonal jelentős részei.

  • Az 1-esvonal (hivatalosan kék színnel jelölve, de különböző oldalakon piros színnel is) - észak-déli irányban halad, és például a központból a kopt negyedbe vagy a főpályaudvarra (Al-Shohadaa állomás) lehet vele eljutni. A központi Tahrir téren is áthalad (Szadat állomás).
  • A 2-esvonal (hivatalosan piros színnel jelölve, különböző helyszíneken sárga vagy narancssárga színnel is) - az északi külvárosokból a központon keresztül Gízáig közlekedik. Használhatja a főpályaudvarra (Al-Shohadaa állomás), a Tahrir térre (Szadat állomás), a piramisok felé (Gízai állomás, ahol át kell szállni egy buszra vagy minibuszra, és további 15 km-t kell utazni) vagy a Kairói toronyhoz.
  • A 3-asvonal (hivatalosan zölddel, különböző helyszíneken türkizkékkel is jelölve) - kelet-nyugati irányban halad, és még építés alatt áll. A turisták számára egyelőre nem túl vonzó, legfeljebb a központon belüli rövidebb utakra, a modern Heliopolis negyedbe vagy a Zamalek-szigetre. A jövőben Kairórepülőterére is vezet majd.

A kairói metró térképe

A kairói metró hivatalos honlapja tájékoztató jellegű térképet ad a metróról, de a még meg nem épült szakaszokat is mutatja, némelyik csak a tervekben szerepel, és még nem is épül. Így inkább zavaró lehet, mint hasznos.

💡 Érdekelheti Önt a következő weboldal

Ezért készítettünk saját térképet a jelenlegi kairói metróhálózatról.

Metrójegyek

Mennyibe kerül egy metrójegy Kairóban? Hol árulják a jegyeket? Olvassa el ebben a fejezetben.

Kairóban nincsenek idő- vagy napijegyek. Mindig egy útért fizetsz, nem kell újra fizetned, ha átszállsz. Jegyeket csak a jegypénztárakban árulnak, amelyekből minden metróállomáson több is van.

A viteldíjakat három szintre osztják:

  • 1-től 9 állomásig - 8 egp
  • 10-16 állomásig - 10-16 állomás - 10-16 állomás - 10-16 állomás - 10-16 állomás - 10-16 állomás - 10-16 állomás 10 egp
  • 16 és 23 állomás között - 16 és 23 állomás között - 15 egp
  • 24 vagy több állomás - 24 vagy több állomás - 20 egp
  • Hivatalos árlista: cairometro.gov.eg

Minden állomáson talál egy térképet, amelyen színesen látható, hogy melyik jegyre van szüksége a célállomás eléréséhez.

Kairói utazáskor az esetek túlnyomó többségében 5 £-os viteldíjjal is beéri.

A jegypénztári dolgozó egy sárga, mágneses csíkkal ellátott jegyet ad, amelyet a metróba való belépéskor bedugsz a forgóajtón, majd visszaveszed (kb. egy másodperc múlva jön ki a forgóajtón). Amikor elhagyod az állomást, a jegyet ismét be kell dugnod a forgóajtókorlátba, ahol az megmarad.

A jegypénztárban nem kell pontosan kifizetni az összeget, a kezelő nagyobb címletekre is átváltja. Mondd ki az állomás nevét, ahová mész. Egy állomáson is vásárolhatsz készletjegyeket, ezeket nem kell azonnal felhasználni.

Menetrendek és időközök

Minden metróvonal körülbelül 5:15-től hajnali 1:00-ig közlekedik, de a ramadán alatt csak 5:45 és 6:00 között indulnak, és hajnali 2:00-kor érnek véget.

A menetidő a nap folyamán 4 és 10 perc között változik, reggel és délután mindig rövidebb, késő este hosszabb.

Metróállomások és vonatok

Kairó központi részén a metró a föld alatt halad, míg a város peremén magasvasútként a felszínre kerül. A metróállomásokat piros M betűvel jelölik, és általában nincsenek kiegészítő szolgáltatásaik, például vécék vagy üzletek.

Minden metróállomáson van egy jegypénztár és egy biztonsági keret, amelyen át kell haladni a belépéshez. Nem kell azonban levenni az öveket és a fém dolgokat, mint a repülőtereken, csak át kell haladni a kereten.

A metrószerelvények tiszták és tágasak, valamint légkondicionáltak.

Női kocsik

Minden vonaton külön, csak nők számára fenntartott kocsik sorakoznak. Ezért a peronon egy rózsaszínű, "Hölgyek" feliratú tábla jelezheti, hogy pontosan hol áll meg a csak nők számára fenntartott kocsi.

Mindig két, csak nők számára fenntartott kocsi áll sorban. Az egyiknek az ajtaja fölött piros (vagy inkább rózsaszín) matrica jelzi, hogy az mindig a nők számára van fenntartva, amikor a metró közlekedik. A másik kocsin zöld matricák jelzik, hogy 20:00 után férfiak is használhatják ezt a kocsit.

Míg a férfiak nem szállhatnak be ezekbe a kocsikba, a nők szabad kezet kapnak a kocsi kiválasztásában. A csak nők számára fenntartott kocsikban és az összes többi kocsiban is utazhatnak a férfiakkal együtt.

Ez a cikk tartalmazhat partneri linkeket, amelyekből szerkesztőségünk jutalékot kaphat, ha rákattint a linkre. Lásd a Hirdetési irányelvek oldalunkat.

Van még kérdés?

Ha bármilyen kérdése vagy észrevétele van a cikkel kapcsolatban...

0 megjegyzések

Bejelentkezés a Cestee-be

... az utazási közösség világszerte

Folytatás a Facebookkal

Nincs még utazási számlája? Regisztráljon