Ryanair késő és törölt járatok
Törölték vagy legalább 2 órát késik a Ryanair járata? Akkor jogosult személyenként 600 euróig terjedő kártérítésre.
A kártérítést közvetlenül a légitársaságtól vagy egyszerűen és ingyenesen igényelheti a szakosodott ügynökségektől.
A 261-es EK-rendelet szerinti kártérítés a Ryanair által üzemeltetett valamennyi járatra vonatkozik.
Késő járat a Ryanair járatával
Ha az indulási repülőtéren legalább 2 órás késést tapasztal, a Ryanair köteles a késés hosszával arányos ingyenes frissítőt biztosítani Önnek.
Ha a késés hossza az érkezési repülőtéren 3 óra vagy annál hosszabb, Ön szintén jogosult 250 eurótól 600 euróig terjedő pénzügyi kártérítésre, a két repülőtér közötti távolságtól függően.
Ön csak akkor jogosult pénzügyi kártérítésre, ha a Ryanair hibás a késésért. További információért lásd a Repülés késése esetén járó kártérítés című cikket.
| Távolság | Késés | Kártérítés |
|---|---|---|
| 1 500 km-ig | 3h+ | 250 euró |
| 1 500 és 3 500 km között | 3h+ | 400 eur |
| 3 500 km felett | 3h+ | 300 eur |
| 3 500 km felett | 4h+ | 600 euró |
Törölt járat a Ryanairrel
Ha a Ryanair több mint 14 nappal az indulás előtt törli a járatát, Ön jogosult az ingyenes újbóli meghatározásra vagy az eredeti jegyár visszatérítésére.
Ha azonban a járatát kevesebb mint 14 nappal az indulás előtt törlik, automatikusan jogosult 600 eurót meg nem haladó pénzügyi kártérítésre is.
A kártérítés csak akkor jár, ha a légitársaság törli a járatot, és nem előre nem látható körülmények miatt.
Erről bővebben a Repülőjárat törlése esetén járó kártérítés című cikkben olvashat.
Hol igényelhet kártalanítást
A Ryanair a ryanair.com/eu-261 oldalon külön kapcsolattartási űrlapot biztosít a kártalanítással kapcsolatban.
A légitársaságok azonban gyakran megpróbálják elkerülni a kártérítést, és az egész követelést figyelmen kívül hagyva és hazudva elhúzni, ezért forduljon közvetlenül az ügynökséghez.
Van még kérdés?
Ha bármilyen kérdése vagy észrevétele van a cikkel kapcsolatban...
Üdvözlöm, tegnap nem tudtam Tallinnból Stockholmba repülni,
Tegnap nem tudtam repülni a 15.10-es utazásom Tallinnból Stockholmba, foglalási szám: T4DMFH, mert az online check-in-nél kiderült, hogy a beszállókártyámban rossz vezetéknév szerepel. Nem volt lehetőség a helyes vezetéknév megváltoztatására vagy beírására, mivel azt teljes egészében csak az útlevéladataimban küldték el. Vajon miért csinálják ezt? A vezetéknév az email címről jött, ahol a régi vezetéknevemet írja. A ryanair fiókomban sem volt lehetőség az adataim megváltoztatására?
Üdvözlettel
Olivia Anderson,
0737322658,
ofelia789@hotmail.se
Kapcsolatfelvétel a Ryanairrel. Ez egy utazási weboldal, nem a Ryanair!
Kedves Olivia/Ofelie, vagy bármi is a neved, egy utazási oldalnak írsz. Itt senki sem tud igazán segíteni. Vegye fel a kapcsolatot a légitársasággal.
A foglalási kódot pedig elvből nem hozzák nyilvánosságra.