Kangia Classic Helikopter - repülés egy grönlandi jégfjord felett

Kangia Classic helikopteres túra

Ilulissat Grönland leglátogatottabb városa - egy éteri szépségű, 40 km hosszú fjord, amelynek tetején a világ második legtermékenyebb gleccsere található.

Az Ilulissat-jégfjordra a legjobb kilátás pedig egyértelműen a levegőből nyílik.

Életemben először ültem helikopterben, és megtapasztaltam a legendás Kangia helikopteres túrát - egy 1,5 órás élményt, rövid megállással, közvetlenül a gleccser torkolatánál a fjordba.

Hogyan foglalhatsz repülőjegyet és mennyibe kerül?

A helikopteres városnéző járatokat az Air Greenland charter részlege üzemelteti, és azokat mindig online kell lefoglalni, ideális esetben a hivatalos weboldalon, az arcticexcursions.com/helicopter-tour-kangia-classic oldalon keresztül.

Jó hír, hogy a helikopterek a nyáron kívüli hónapokban (április, május, október) is repülnek, nem csak júniustól szeptemberig. Vasárnap kivételével minden nap 3-5 alkalommal repülnek.

A Kangia Helicopter Classic valószínűleg a legdrágább tevékenység, amit Grönlandon kifizethetsz (nem számítva a többnapos túrákat a szárazföld belsejében).

Az ár szezontól és dátumtól függetlenül ugyanaz, és egy személyre 540 eurót kóstál.

De ha úgy gondolsz rá, hogy eljutsz A-ból B-be? Szó sem lehet róla. Ez egy olyan egyedülálló élmény, amely nem ismétlődik meg.

Bizonytalan időjárás és last minute foglalások

Reggel vagy délután repül? Mikor lesznek jobbak a fényviszonyok? És ami a legfontosabb! Mi a helyzet az időjárással? Ha egyszer lefoglalt egy járatot, azt nem tudja lemondani, kivéve, ha maga a légitársaság mondja le (például a rossz repülési körülmények miatt).

A probléma az, hogy Grönlandon gyakorlatilag nincsenek megbízható hosszú távú időjárás-előrejelzések.

A vonatkozó előrejelzések csak 1, legfeljebb 2 napra előre működnek. És ha már 540 eurót fizetek egy ilyen élményért, akkor szeretném, ha az élményt nem rontaná el a végén a csúnya időjárás, nem igaz...

De ha az utolsó pillanatra hagyom a foglalást, akkor lesz még szabad hely?

Kemény dilemma.

Végül nem bírtam ki, és 5 nappal előre lefoglaltam a járatot, még a kanadai Ottawában, amelyen keresztül Grönlandra utaztam.

Igazság szerint ez felesleges volt. A járat napján még voltak szabad helyek, de én május végén, a szezonon kívüli időszakban voltam Grönlandon, és különösen júliusban és augusztusban az ülőhelyek könnyen elfogynak.

A pilóta azonban elmondta, hogy általában még a nyári szünetben sem okoz gondot 1-2 nappal az indulás előtt foglalni a járatot, amit legközelebb mindenképpen meg is tennék.

Én a már említett arcticexcursions.com-on keresztül foglaltam.

D nap: borult és havas idő

Az időjárás-előrejelzés 5 nappal az indulás előtt, amikor lefoglaltam az utat, tiszta, napos és szélcsendes időt ígért.

A repülés előestéjén az előrejelzés már többnyire felhős égboltot jósolt, és reggel szeles időre ébredtem, acélszürke felhőkkel és időnként havazással.

De semmi sem olyan rossz, mint amilyennek elsőre tűnik.

Problémamentes utazás a repülőtérre

Az e-mailben kapott utasításokat követve a találkozási pont közvetlenül a World of Greenland ügynökség irodája előtt van Ilulissat belvárosában ( itt).

Én a reggel 9:00-kor induló első járatot választottam, és a belvárosi találkozó mindig 30 perccel a tervezett indulás előtt van.

Én vagyok az első, és mint később kiderül, az egyetlen a helyszínen. Luxus!

Kedves recepciós fogad, bent ingyenes víz és kávé áll rendelkezésre, de nem várok 5 percet sem, mire megjelenik a sofőr és a furgonja.

Körülbelül 10 perc alatt eljutok az Ilulissat repülőtérre, ahonnan menetrend szerinti járatok és városnéző járatok indulnak.

Az indulási csarnokban a sofőrrel együtt várjuk a helikopter pilótáját, aki értem jön, amikor a helikopter készen áll.

Nem megyek át semmilyen biztonsági ellenőrzésen.

Helikopter csak nekem - a pilóta melletti ülés.

Kis késéssel a pilóta felvesz a repülőtér előcsarnokában, és tényleg én vagyok az egyetlen résztvevője a reggeli járatnak.

Miközben végigsétálunk a kifutópályán, a pilótától kapok egy útvonalismertetést, és amikor megérkezünk a csillogó új Airbus AS350-es helikopterhez, ő is részletes biztonsági eligazítást kap.

Mentálisan megköszönöm a sorsnak, hogy a reggeli első járatot foglaltam, és valóban egyedül vagyok.

A helikoptert 5 utasra tervezték - a legjobb hely közvetlenül a pilóta mellett van, ezt megértem. A másik 4 hely a hátsó sorban van, de csak 2 utas ül az ablaknál, a másik 2 pedig középen.

A belső tér kicsi, így a kilátás a középső ülésekről is lehetséges, de a pilóta melletti ülés egyszerűen a legjobb az összes közül!

Miután leültem, meglepődöm, hogy milyen kényelmesek az ülések és mennyi lábtérrel rendelkezem.

Közvetlenül a felszállás előtt fel kell tennem egy mikrofonos fejhallgatót a pilótával való esetleges kommunikációhoz.

Még a leszállópályán a pilóta biztosít arról, hogy a repülés során bármit filmezhetek és fotózhatok.

Meglepően kényelmes repülés a sarkvidéki időjárásban

A motorok felbőgése után a helikopter kissé megremeg, de meglepően csendes.

Több mint 720 repülést teljesítettem már hagyományos repülőgépen, de ez az első alkalom, hogy helikopteren ülök, így nagyon kíváncsi vagyok, milyen érzés.

Felszállunk a földre! És még akkor is kellemesen alacsony a zajszint, ha kicsit leveszem a fülhallgatót.

A repülés első 10 másodpercében közel maradunk a földhöz, és a kifutópálya fölé tartunk. Aztán elindul!

A helikopter előrebillen, és meredeken előre megyünk. Micsoda hihetetlen érzés! Érzem a rotor erejét, de azt is, hogy milyen hihetetlenül kényelmes a repülés.

Nincs rezgés, nincs turbulencia. Sem felszálláskor, sem repülés közben, sem leszálláskor.

A tegnap esti időjárás-előrejelzés nem hazudott. Borult égbolt felé tartunk, az első hópelyhek megjelennek az üvegen, de az ablakok nyilván fűtöttek, így ennek ellenére jó a kilátás rajtuk keresztül.

Éppen a felhők alatt maradunk, így nem maradok le a Jégfjord lenyűgöző kilátásáról sem.

Leszállunk a gleccsernél.

A repülés a fjordhoz körülbelül 30 percig tart. Ezután a Jacobshavn gleccser látótávolságában szállunk le. Itt sajnálom először egy kicsit a rossz időjárást, mert a szürkésfehér égbolt előtt kissé összemosódik a fehér jégtömeg.

Leszállunk a hegy sziklás részén, ahol 30 perc szünetet tartunk, ami alatt szabadon sétálhatok a környéken.

A terep kényelmesen járható, de mindenképpen érdemes téli bakancsot húzni. Éppen most kezd havazni, és a hőmérséklet -3 °C alá süllyed.

Alig látni a gleccsert, de még így is teljesen el vagyok ragadtatva. A napsütés biztos jobb lett volna, de ennek megvan a megfelelő sarkvidéki hangulata!

Körbejárom a helikoptert, filmezek, fotózok, közben pedig a pilótával beszélgetek a munkájáról és a grönlandi életéről.

A pilóta biztosít arról, hogy ha fázom, bármikor elbújhatok a helikopterben. Nincs szükség arra, hogy az egész 30 percet kint töltsem, de a lehető legtöbbet hozom ki belőle.

A visszaút a látványos körözéssel

Az időjárás kicsit javul, legalábbis abban az értelemben, hogy a felhők magasabbak és már nem havazik.

A visszarepülés a fjord túlsó (déli) oldalán történik, és ismét kb. 30 percig tart.

Érdemes-e egyáltalán leírni a hihetetlenül éteri tájat? Ítélje meg maga:

Ilulissat városa már látható, és egy nagy jégtábla van ott, ahol a fjord a Disko-öbölbe torkollik. Sokkal nagyobb, mint az összes többi.

A pilóta rámutat, és megkérdezi, hogy nem baj-e, ha egy meredekebb kanyarral megkerülöm. Természetesen igen!

Na, ez volt a repülés nagyszerű befejezése.

Az Ilulissat repülőtéren történő leszállás során ismét örülök, hogy kiváltságos helyem van közvetlenül a pilóta mellett, mert a kifutópálya csak az övé.

Az út vissza a szállodába

A reptéri terminálon a sofőr és a furgonja ismét vár rám.

Kiválaszthatom, hogy hová akarom, a transzfer a város bármelyik szállodájába benne van.

Én a központban szállok ki, mert szeretnék még vásárolni képeslapokat és szuveníreket, és az Icefiord szálloda, ahol megszálltam, körülbelül 15 perc sétára van a központtól.

Megérte?

Az időjárás nem volt túl jó. Az 540 eurós ár egy 1,5 órás tevékenységért elég magas. Szóval tényleg megérte?

Nincs sok időm gondolkodni rajta. Mindenképpen!

Életem első helikopteres repülése, egy olyan táj látványa, amit még életemben sem láttam, és egy gleccser karnyújtásnyira sétálni egyszerűen olyan élmények, amiket soha nem vesznek el tőlem.

És hát ezért utazunk, nem igaz?

Gyakorlati tippek a végére

  • Csak egy kis hátizsákot vigyél magaddal, ami elfér a lábad között (italok, fényképezőgép, mobiltelefon benne).
  • Nem kell kinyomtatnod a foglalásodat, vagy megmutatnod az irataidat - csak a központban lévő irodában jelezd a neved.
  • Ideális a szélálló ruházat, mivel a gleccsernél gyakran erős szél fúj.
  • Túracipő nem szükséges, a gleccser leszállóhelye körüli terep kényelmes gyalogláshoz.

10 legjobb hotelek itt: Ilulissat

Van még kérdés?

Ha bármilyen kérdése vagy észrevétele van a cikkel kapcsolatban...

2 megjegyzések

Bejelentkezés a Cestee-be

... az utazási közösség világszerte

Folytatás a Facebookkal

Nincs még utazási számlája? Regisztráljon